امسال از فروش درختان آورده در سیل اخیر درپشت بند‌های سرشاخه گیر ماشلک و نیرنگ نوشهر و خورماچال عباس آباد ۱۱ میلیارد ریال به خزانه واریز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سنگاری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر به اهمیت آبخیزداری در حفظ پوشش گیاهی و حفاظت از خاک اشاره کرد و گفت: وجود بند‌های سرشاخه گیر ماشلک و نیرنگ نوشهر و خورماچال عباس آباد سبب شد جلوی بسیاری از تخریب‌های سیل که در گذشته خسارات زیادی به مناطق مسکونی و تاسیات شهری وارد می‌کرد، گرفته شود.

وی افزود:امسال از درختان آورده در سیل اخیر درپشت این بند‌ها توانستیم ۱۱ میلیارد ریال از چوب آلات را فروخته و به خزانه واریز کنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر با اشاره به تعطیلی طرح‌های جنگلداری، گفت: دغدغه‌های اصلی ما دراین بخش وجود درختان خشک و افتاده یی است که می‌تواند به تشدید آتش سوزی کمک نماید.

سنگاری افزود: درختانی که در این جنگل‌ها هستند سرمایه یی بسیار عظیم اند که حفاظت و حریق درآن مشکل ما محسوب می‌شود و بدنبال راهکاری برای آن هستیم.

وی گفت: از ۱۴۴ کیلومتر اراضی ساحلی غرب مازندران تاکنون ۹۸ کیلومترآن حدنگاری (کاداستر) شد.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار می‌توانیم کاداستر زمین‌های ساحلی غرب مازندران را به پایان رسانده و برای دولت سند دریافت کنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر نیز گفت:عملیات اجرایی طرح تشویقی خروج دام از جنگل با هدف ساماندهی دام و صیانت ازجنگل‌ها از دو دهه پیش دراین مناطق آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

سنگاری افزود: در این مدت ۲ هزار و ۸۰۰ دامدار با ۳۷۰ هزار دام از ۲۵۰ هزار هکتار مناطق جنگلی حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ. نوشهر از جنگل خارج شده اند.

وی گفت: براساس قانون برای خروج دام از جنگل، مابه ازا آن به دامداران ۴۸۰ هکتار اراضی ملی برای اسکان دام‌داران در مناطق غیر جنگلی منطقه واگذار شد.

وی ادامه داد: در این راستا نیز ۳۰۰ هکتار مستثنیات نیز از دامداران خریداری و به اراضی ملی اضافه شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه - نوشهرگفت: به دنبال فراهم کردن شرایط لازم برای خروج هر چه زودتر ۲۰ درصد دامداران باقی مانده از جنگل می‌باشیم.

سنگاری از پرداخت دو ماه حقوق معوقه نیرو‌های حفاظتی طرح‌های جنگلداری شهرستان رامسر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۴ تن از نیرو‌های حفاظتی در سه طرح جنگلداری بنشکی، صفارود و چالکرود غربی رامسر در امر حفاظت از منابع طبیعی مشغول فعالیت هستند.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ. نوشهر با ۳۱۳ هزار هکتار جنگل و ۱۹۷ هزار هکتار مرتع از رُویان تا رامسر را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/آ

کیلومتر از اراضی ساحلی غرب مازندران حد نگاری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار