آیت الله مصباح یزدی گفت:دشمنان از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی گفتند که این انقلاب عمر زیادی ندارد.

باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه حساس باشیم/برخلاف خواست دشمن به چهل سالگی انقلاب رسیدیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله مصباح یزدی،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه امام خمینی (ره) شامگاه پنجشنبه در دیدار سردار نقدی و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی که درسالن جلسات موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به استمرار و تداوم انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان از روز نخست پیروزی انقلاب گفتند که این انقلاب عمر زیادی ندارد، ولی برخلاف خواست دشمن به چهل سالگی انقلاب رسیدیم.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی افزود: مردم کشورمان برای اسلام قیام کرده‌اند و اگر امروز نسبت به نعمت‌های الهی کفر بورزیم، عذاب الهی شدید خواهد بود.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه حقیقت فرهنگ آموزه‌های دینی است، افزود: اعتقادات و آموزه‌های دینی در عرصه‌های مختلف جامعه باید مورد توجه باشد، امروز باید به شدت نگران ضعف فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به رسالت مهم طلاب و روحانیون گفت: مسئولین فرهنگی باید عوامل ضعف و سستی فرهنگی را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنند و به هیچ عنوان تسامح و تساهل پذیرفتنی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: گاهی برخی نهادها چنین وانمود می‌کنند که هدف اصلی انقلاب محرومیت‌ها و فقر بوده که توسط دربار ایجاد شده ولی انقلاب ما از انقلاب پیامبر (ص) سرچمشه گرفته و هدف ما از انقلاب راهی است که پیامبر (ص) رفته است.

مصباح یزدی با انتقاد از برخی نهادها که هدف اصلی انقلاب اسلامی رارفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند، تصریح کرد: اگر اینگونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد، از این رو امروز نیازمند یک حرکت جدی فرهنگی برای حفظ و بقای انقلاب اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها نکته مهمی است، گفت: همه انقلاب‌های دنیا برای امیال مادی و دنیایی بود اما انقاب ما برای برقراری اسلام شکل گرفت.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: برخی از جامع شناسان معتقد هستند انقلاب پدیده ای اجتماعی است که مانند هر پدیده ای تولدی رشد و سپس مرگی دارد اما نظر ما چنین نیست وشیعیان معتقدهستند روزی این انقلاب عالم گیر می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید به مسائل فرهنگی و دینی جامعه بیشتر اهمیت دهیم، افزود: باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه حساس باشیم، اساس فرهنگ باورها و ارزش‌ها است و در یک کلمه حقیقت فرهنگ، دین است.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: باید نگران این باشیم که مسائل فرهنگی در جامعه تضعیف نشود، ولی امروز وضعیت خیابان‌ها و بازارها در کشورمان شایسته جامعه اسلامی نیست.

انتهای پیام/ش

دیدار سردار نقدی با آیت الله مصباح یزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار