رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: استان کرمانشاه با توجه به قدمت تاریخی در زمینه فرش و گلیم می‌تواند بخشی از میزان بیکاری موجودش را از طریق سرمایه گذاری در این صنعت کاهش دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   فرشته دستپاک روز پنجشنبه در جلسه کارگروه فرش استان کرمانشاه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به قدمت فرش دستبافت و گلیم در استان کرمانشاه،  گفت: امروزه برای تولید هر شغل ۲۰۰ میلیون تومان باید هزینه شود در حالیکه صنعت فرش دستبافت به گونه‌ای است که می‌توان با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان سرمایه به تولید محصول پرداخت.

وی اضافه کرد: فرش دستباف هم مشتری و علاقه‌مند در تمام دنیا دارد و هم ارزش افزوده و سود آن چندین برابر هزینه هایش است و از طرفی صنعتی است که می‌توان در یک فضای کم و یا حتی در منزل آن را راه اندازی کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه گفت: وقتی این استان در زمینه تولید پشم خودکفاست و مازاد پشم تولیدی را به استان‌های دیگر صادر می‌کند باید طوری مدیریت و برنامه ریزی کنیم که چرخه تبدیل پشم به نخ در همین استان انجام بشود تا نخ با قیمت پایین تری به دست تولید کننده برسد.

وی به تاثیر توسعه تولید فرش دستبافت در کاهش مهاجرت روستائیان به شهر نیز اشاره کرد و گفت: فرش دستبافت بخشی از هویت روستائیان ماست و وقتی آن را در منازل روستایی ترویج و حمایت کنیم و امنیت شغلی ایجاد کنیم و آن‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم به طور قطع با کاهش مهاجرت مواجه و حاشیه نشینی کمتر می‌شود.

انتهای پیام/ز

 

برای تولید هر شغل ۲۰۰ میلیون تومان باید هزینه شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.