همایش پیشگیری از سرطان سینه در اراک در هلال احمر استان مرکزی برگزار شد.

 به گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  همایش آموزشی راه‌های شناخت و پیشگیری از سرطان سینه در زنان با همت جمعیت هلال احمر استان مرکزی مرکزی در سالن آمفی تئاتر ساختمان زیتون این جمعیت در اراک برگزار ودر این همایش ضمن معرفی عوامل و پیامد‌های بیماری سرطان از اقدامات انجمن داوطلبانه‌ی حمایت از بیماری‌های سرطانی تجلیل شد.

دکتر محقق عضو انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی و فوق تخصص سرطان سینه در این مراسم گفت:اولین عامل مرگ در ایران بیماری‌های قلبی و عروقی و دومین عامل حوادث جاده‌ای و طبیعی و سومین عامل سرطان است.

محقق افزود: در حالی بیماری سرطان سومین عامل مرگ در کشور ماست که این بیماری دومین عامل مرگ و میر در کل جهان است و به طور متوسط سالانه سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمع بیماران سرطانی جهان اضافه میشوند و بیش از ۴۰ هزار نفر براثر بیماری سرطان فوت می‌کنند.

عوامل محیطی علت بیش از ۸۰ درصد سرطان‌ها در اراک

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان عوامل محیطی و نیترات، آفتاب و مشاغل خاص و ژنتیکی از عوامل دیگر است اضافه کرد: در طی تحقیق سال‌های اخیر عوامل محیطی از جمله آب و هوا علت اصلی ۸۰ درصد سرطان‌ها به ویژه سر طان ریه در شهر اراک است.

عضو انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی ادامه داد: اکولوژی اب و هوای استان مرکزی باعث شده است شایع‌ترین نوع سرطان در استان سرطان ریه باشد به طوری که میزان آن ۲ تا ۳ برابر استان‌های دیگر است.

وی با اشاره به این که سرطان‌های سینه در خانم‌ها بیشتر منشا ژنتیکی دارند بیان کرد: شایع‌ترین سرطان در خانم‌ها سرطان سینه است و سن ابتلاع به سرطان سینه در کشور ما در بین ۴۴تا ۴۶ سالگی است که از نرم جهانی ده سال کمتر است.

 

همایش پیشگیری از سرطان سینه در اراک / عوامل محیطی  علت بیش از ۸۰ درصد سرطان‌ها در اراک

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.