وی تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به این نتیجه رسید که امیدی به دانشگاهها نیست و باید مجموعه کتاب درباره آموزش دانش آموزان اوتیسم، گردآوری و منتشر کند.
قدمی بیان کرد: قلم زدن، تولید محتوا، طراحی و برنامه ریزی آموزشی در این زمینه کار آسانی نیست، اما تا کنون در سه پایه کتاب تولید شده و انتشار کتابهای سه پایه دیگر نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: این قشر از دانش آموزان حق دارند که آموزش ببینند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به فعالیت ۴۸مرکز آموزش اوتیسم در کشور شامل ۳۰ مرکز دولتی یادآور شد: بنابر آمارهای جهانی از هر ۶۵ نوزاد یک نفر به اوتسیم مبتلا میشود، اما سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بچههای بین ۵۰ تا ۷۰ درصد را در این مدرسهها پذیرش میکند.
وی ادامه داد: بر اساس ابزارهای تشخیصی این سازمان، دانش آموزانی که مجوز ورود به این مدرسه را دریافت نکنند باید خدمات توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی برای آنها در نظر گرفته شود.
قدمی، آموزش و پرورش استثنایی در جهان را مرهون پیگیری پدران و مادران دانش آموزان دانست و تصریح کرد: پدران و مادران باید از احقاق حق آنها دفاع کنند که ارائه آموزش یکی از مولفههاست و باید مسائل مالی و اشتغال نیز از سوی انجمن اوتیسم دنبال شود.
وی از تحصیل ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز طیف اوتیسم در کشور خبر داد و افزود: شمار دانش آموزان استثنایی کشور در ابتدای انقلاب با جمعیت ۴۰ میلیون نفری هشت هزار نفر بود که این آمار به ۱۵۲ هزار نفر رسیده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، نسبت دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در جهان را چهار پسر به ازای یک دختر اعلام و عنوان کرد: این دانش آموزان در هفت گروه از جمله بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ارتباط عاطفی و اختلال یادگیری جای میگیرند.
وی با اشاره به تلاشها برای راه اندازی دست کم یک مدرسه اوتیسم در همه استانها اضافه کرد: برنامه ریزی در این زمینه از پیچیدگیهای ویژهای برخوردار بوده و نیازمند نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیروی توانبخشی است.
انتهای پیام/