پکن به آوردن نام چین و روسیه در میان دشمنان واشنگتن در سند راهبرد جدید اطلاعاتی آمریکا اعتراض کرد.

انتقاد چین از دشمن خوانده شدن این کشور در راهبرد جدید اطلاعاتی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین نسبت به انتشار راهبرد جدید اطلاعاتی آمریکا که در آن چین و روسیه در میان دشمنان واشنگتن قرار گرفتند، اعتراض کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما عبارتی را که شما (آمریکا) در نسخه جدید راهبرد اطلاعاتی ملی که به تازگی منتشر شده به آن اشاره کردید را مورد توجه قرار دادیم. آمریکا چندین نمونه از این گزارش‌ها را که در آن اتهامات بی اساس علیه روسیه و چین مطرح می‌شود، منتشر کرده است.

این مقام وزارت خارجه چین تاکید کرد پکن به شدت به مسیر توسعه صلح آمیز و ماهیت سیاست نظامی تائید شده خود پایبند است. سخنگوی وزارت خارجه چین از واشنگتن خواست تا طرز فکر مربوط به دوران جنگ سرد را کنار بگذارد و تلاش بیشتری را به منظور تقویت اعتماد متقابل میان دو کشور و حفظ صلح و ثبات بین المللی بکار گیرد.

این بیانیه در حالی منتشر شد که در راهبرد جدید اطلاعاتی ملی آمریکا که روز گذشته منتشر شد، آمده است که چند دشمن آمریکا همچنان به دنبال فرصتی هستند تا از طریق خرید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های بیولوژیکی و هسته‌ای آسیب فاجعه باری را متوجه منافع آمریکا کنند. 

بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست مقامات اطلاعاتی آمریکا در سند راهبرد اطلاعاتی جدید این کشور تمرکز خود را بر کشور‌هایی قرار دادند که آمریکا را در سطح ژئوپولتیک «تهدید» می‌کنند. به ادعای آن‌ها، روسیه، چین، کره شمالی و ایران مهمترین این کشورها محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار