کارشناس امور اجتماعی، کارشناس ممدکاری اجتماعی و کارشناس سازمان‌های مردم نهاد سلامت معاونت امور اجتماعی دانشگاه به طور سرزده از شبکه بهداشت و درمان مهاباد بازدید کردند.

مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: آسیب‌های اجتماعی چیزی نیست که فقط مربوط به قشر خاصی از جامعه باشد؛ بلکه موضوعی است که شاید همه با آن مواجه شویم و برایمان یک دغدغه و درد باشد، لذا ضرورت دارد در این زمینه تمامی نهاد‌ها و ارگان‌هایی که می‌توانند در کاهش این آسیب‌ها نقشی را ایفا نمایند.

محمد زاده کارشناس معاونت امور اجتماعی دانشگاه گفت: مسائل فراوانی در زمینه بروز انواع آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که مردم جامعه باید در خصوص آن‌ها آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانیم با هماهنگی و همکاری‌های بین بخشی مانع از بروز آن‌ها شویم.

وی افزود: اهداف شش گانه تشکیل کارگرو‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شامل محور‌های (۱- طلاق، ۲- سلامت روان، ۳- اعتیاد، ۴- حاشیه نشینی، ۵- مسائل اجتماعی و فرهنگی محیط‌های دانشگاهی و کارگروه تخصصی HIV/AIDS) انسجام بخشی به فعالیت‌ها در قالب طرح تقسیم کار ملی است.

وی بیان داشت: رسالت و چشم انداز تشکیل دبیرخانه و کارگروه‌ها هماهنگ سازی فعالیت‌ها و اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه سلامت، بررسی و نیازسنجی، هماهنگی و آسیب شناسی و فعالیت اصلی آن پیشگیری اساسی و پیشگیری اولیه است.

انتهای پیام / س خ

بازدید سرزده معاونان از شبکه بهداشت و درمان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.