مرحله اول طرح دهان عاری از دندان‌های پوسیده برای حدود ۲۴ هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی با اولویت ششم ابتدایی در شهرستان مهاباد انجام شد.

دکتر مولانی مسئول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های ۶ در کودکان، وزارت بهداشت و درمان طرح وارنیش فلورایدتراپی را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: از تعداد ۲۳ هزار و ۹۳۳ نفر دانش آموز ۱۶ هزار و ۱۸۸ نفر در مدارس شهری و ۷ هزار و ۴۳ نفر درمناطق روستایی در این طرح شرکت داشتند.

وی افزود: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان گروه‌های هدف اول تا ششم ابتدایی با اولویت دانش آموزان پایه ششم جهت ورود به مقطع پایه هفتم شهرستان مهاباد در حال اجرا است.

دکتر مولانی خاطرنشان ساخت: دانش آموزان گروه‌های هدف با اولویت پایه ششم خدمات سطح ۱ و ۲ را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد این خدمات شامل آموزش، وارنیش فلوراید، فیشورسیلنت، جرم گیری، کشیدن دندان‌های غیر قابل ترمیم، پرکردن دندان‌های پوسیده دائمی، پالپوتومی (درمان پالپ زنده) و پانسمان دندان‌های پوسیده دائمی که به عصب رسیده و قابل نگهداری است.

فریبا اسکندری مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت مهاباد گفت: این طرح در دو مرحله و هر ۶ ماه یک بار در مراکز روستایی در خانه‌های بهداشت و در مراکز شهری در پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت توسط بهورزان و مراقبین سلامت انجام شده و دانش‌آموزانی که مشکلات دهان و دندان آن‌ها شناسایی می‌شود، به دندان‌پزشک مراکز ارجاع داده می‌شود و تمامی اطلاعات گروه‌های هدف در سامانه سیب و واحد بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام / س خ

طرح وارنیش فلوراید در دانش آموزان مهاباد اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.