معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: کردستان جزو استان‌های توانمند و برتر کشور در زمینه سازمان‌های مردم نهاد است و در حال حاضر ۵۷۴ سمن در این استان فعال هستند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خوش اقبال شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ۵۷۴ سازمان مردم نهاد دارای مجوز هستند و پرونده ۲۷ سمن نیز در حال طی مراحل تاسیس است و از این تعداد ۲۳۷ سمن با مجوز استانداری و فرمانداری‌ها در ۱۴ حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی راه اندازی خانه تشکل ها، مشارکت در توانمندسازی محلات، ایجاد دفاتر تسهیلگری آموزش همه اقشار جامعه و همکاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین فعالیت‌های سازمان‌های مردن نهاد در سطح استان کردستان عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید با توجه به حسن اعتمادی که مردم به این سازمان‌ها دارند، طبق اساسنامه فعالیت کرده و از هرگونه فعالیت‌های سیاسی و ابزاری دوری کرده و صرفا در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی اقدام کنند.

خوش اقبال تشکل‌ها را رابط بین دولت و مردم دانست که باید یاریگر دولت در تحقق اهداف باشند و ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد باید از هر گونه مسائل اختلاف برانگیز مانند مسائل قومی و مذهبی دوری کنند و تحت تاثیر برنامه‌های غلط و سوء گرانه بیگانگان و ضد انقلاب قرار نگیرید.

وی با بیان اینکه سمن‌ها لازم است در اجرای برنامه‌ها به صورت اجتماعی محور اقدام کرده و مشارکت همه اقشار را مورد توجه قرار دهند، یادآور شد: تشکل‌ها بهتر می‌توانند نیاز‌های مردم را احصاء و انعکاس دهند و در برنامه ریزی‌ها مشارکت کنند و می‌طلبد در اعلام نظر‌های کارشناسی با مطالعات همه جانبه اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکە احتمال نفوذ بیگانگان و سرویس‌های اطلاعاتی و ضد انقلاب در تشکل‌های مردمی بسیار زیاد است، بیان کرد: در ارتباط پیشنهاد وام‌های خارجی برای سمن‌ها با حوزه اجتماعی هماهنگی‌های لازم انجام شود.

خوش اقبال در ادامه سخنان خود به موضوع فعالیت سمن‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم نهاد الگوی جامعه هستند و هر خبری از طرف آنان برای جامعە باورپذیر است لازم است در پخش اخبار غیر موثق دقت شود تا اذهان عمومی دچار تشویش نشود.

وی به در پیش بودن ایام دهه فجر نیز اشارە کرد و از سمن‌ها خواست جهت تقویت سرمایه اجتماعی، دستاورد‌های انقلاب را برای مردم بازگو کنند.

 نتهای پیام/م

فعالیت ۵۷۴ سمن در کردستان

برچسب ها: سمن ها ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.