مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ضریب نفوذ خدمات تلفن همراه اول در استان به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده و تاکنون ۹۳۸ روستا از این خدمات بهره‌مند شده اند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید (سال ۹۲) ۷۰۶ روستای کردستان تحت پوشش خدمات همراه اول بودند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۲، فقط ۸۴ کافو نوری تلفن ثابت داشتیم که هم اکنون به ۲۱۰ مورد افزایش یافته است، افزود: تعداد پورت‌های ADSL منصوبه در سال ۹۲، ۵۲ هزار مورد بود و در حال حاضر به ۱۵۹ هزار پورت رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در سال ۹۴ تقریبا همزمان با کشور آخرین نسل ارتباطی موبایل با چهار سایت ۴G در سنندج شروع شد و اکنون با ۳۵۳ سایت تمام شهرستان‌های استان از آخرین نسل‌های جدیدترین تکنولوژی موبایل برخوردارند که شامل تعدادی از روستا‌ها نیز می‌شود.

حکمت بر وارد کردن آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه ارتباطی به استان تاکید کرد و گفت: در حوزه تلفن ثابت کار‌های بزرگی صورت گرفته که البته با توجه به زیرساخت‌ها و استقبال مردم تعداد خط تلفن‌های نصب شده متفاوت بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان اجرا شده که زیرساخت بسیار ارزشمندی است که بدنبال توسعه آن در شهر‌ها و حتی روستا‌ها هستیم.

انتهای پیام/م

بهره مندی ۹۳۸ روستای کردستان از خدمات همراه اول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.