رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: ۱۴۵ هکتار از اراضی ملی امسال در شهرستان مهاباد رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: امسال ۱۴۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب ۵۴ پرونده، رفع تصرف شده است. 

وی افزود: از ابتدای امسال همچنین ۴۵ فقره پرونده تخریب و بهره برداری از مراتع و جنگل‌ها به مساحت ۵۵ هکتار درمراجع قضایی این شهرستان تشکیل و در این ارتباط ۹۰۰ میلیون ریال خسارت دریافت شده است.

پاتو، با بیان اینکه امسال ۱۹ فقره از پرونده‌ها مربوط به قطع درختان بوده است، اضافه کرد: امسال ۳۰۰ اصله انواع درخت درمناطق مختلف قطع شده است که بیشتر این درختان بید بوده است.

وی تصریح کرد: امسال همچنین ۷۰ فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل ۱۰ هزار و ۳۹ رأس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده‌ها مختومه و مبلغ ۲۲۵ میلیون ریال نیز خسارت از متخلفان دریافت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد اضافه کرد: امسال همچنین پنج هکتار از معادن و عرصه‌های اطراف این مراکز معدنی که استخراج از آن‌ها به پایان رسیده توسط این اداره احیاء و با استفاده از بذر گیاهان و کاشت درختچه‌هایی مانند گز و فستوکا تبدیل به فضای سبز شده است.

انتهای پیام/ج

رفع تصرف اراضی ملی شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.