رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گف : در 9 ماهه ابتدای سال جاری در شوراهای حل اختلاف سیرجان 2هزار و 87 فقره پرونده از طریق صلح و سازش مختومه شده است.

بیش از 2هزار پرونده در سیرجان با صلح و سازش مختومه شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی تقی زاده رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان در حاشیه بازدید از شورهای حل اختلاف سیرجان در خصوص آخرین وضعیت عملکرد شوراهای حل اختلاف این حوزه قضایی گفت : تعداد کل پرونده های وارده به شعب حوزه قضایی 11هزار و 874 فقره می باشد که از این تعداد 11 هزار و789 فقره مربوط به شعب شهری آن حوزه قضایی می باشد.

این مقام قضائی افزود : میانگین پرونده وارده به هر شعبه شهری سیرجان معادل 495 فقره است که این شهرستان در رتبه بندی استان از نظر پرونده های وارده در رتبه 2 می باشد.

وی گفت : در حال حاضر حوزه قضایی سیرجان دارای مجموعا 28 شعبه که از این تعداد 24شعبه شهری (11شعبه رایی و 13 شعبه صلحی) و 4شعبه روستایی می باشد.

تقی زاده افزود : شوراهای حل اختلاف سیرجان در 9 ماهه سال جاری 12هزار و 275 فقره پرونده را مختومه نموده اند و از لحاظ رتبه بندی استانی در رتبه 2 قرار دارند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل معادل 7 درصد بیشتر به پرونده ها رسیدگی نموده اند.

وی در خصوص کیفیت آرای صادره گفت:در 9 ماهه سال جاری شوراهای حل اختلاف سیرجان 9هزار و 438 فقره از پرونده ها را به صورت حکمی رسیدگی نموده اند که تعداد نقض آراء بسیار کم و انگشت شمار بوده است.

شایان ذکر است در پایان این بازدید از سوی معاونت شوراهای حل اختلاف استان پیشنهاد گردید کارگروهی متشکل از رئیس حوزه قضایی و قضات شوراهای حل اختلاف جهت بررسی و رفع مشکلات شوراهای حل اختلاف از قبیل( کاهش موجودی شعب و هم چنین افزایش پرونده های صلح و سازش و رفع نواقص اعلامی از سوی تیم بازرسی در نحوه رسیدگی به پرونده ها و ......)تشکیل و نتایج حاصل از جلسات این کارگروه را به این معاونت ارسال نمائید.


انتهای پیام/س

 

2هزار پرونده در سیرجان با صلح و سازش مختومه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.