حدود ۸۰ درصد حوادث ناشی از آسیب دیدگی و فوت با رعایت مقررات و نکات ایمنی قابل پیشگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رعایت نکات ایمنی در مشاغل سخت و زیان آور ضروری است، زیرا شغل‌هایی که اگر نکات ایمنی در آن رعایت نشود، ممکن است آسیب‌های جدی را بدنبال داشته باشد.

سقوط از ارتفاع، قطع یکی از اعضای بدن، بریدگی و خیلی از مسائل دیگر از مواردی هستند که در اثر انجام مشاغل سخت و زیان آور برای افراد ممکن است، اتفاق بیافتد.

مصطفی، کارشناس بهداشت حرفه‌ای با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان آور برحسب میزان سختی آن سنجش می‌شود، گفت: تقریباً به همه کارگاه‌ها و تولیدات و مشاغل مهاباد مراجعه و آن‌ها را آنالیز شغلی کرده و عوامل صوتی، دید و گرد و غبار این کارگاه‌ها بررسی و اندازه گیری می‌شود و درصد وزارسختی کار آن شغل تعیین و به مرکز بهداشت ارچاع داده می‌شود.

مهرور، کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد هم گفت: مرکز بهداشت شهرستان ۱۰ هزار و ۹۵۰ مورد پرونده مشاغل سخت و زیان آور را بررسی کرده است که ۹۹ درصد این پرونده‌ها تأییدیه مشاغل سخت دریافت کرده اند.

صالحیه، رئیس تأمین اجتماعی مهاباد نیز گفت: به ازای هرسال اشتغال درمشاغل سخت، شش ماه سنوات به فرد بیمه شده تعلق می‌گیرد و با ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب میتواند از مزایای بازنشستگی استفاده کند.

انتهای پیام/ج

رعایت نکات ایمنی در مشاغل سخت و زیان آور الزامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.