هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نام آشنایی که بیشتر او را با «قصه‌های مجید» می‌شناسیم، در گناوه تجلیل شد.

گناوه‌ای‌ها از هوشنگ مرادی کرمانی تجلیل کردندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاید به یادماندنی‌ترین بخش این مراسم برای مرادی کرمانی،کاشت درخت تَمر هندی به نام او و به دست خودش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود، زیرا در حالی که از این کار به وجد آمده بود، گفت: نخستین‌بار است که در ایران، درختی به یادبود حضورم در برنامه‌ای فرهنگی، به دست خودم کاشته می‌شود و این، یک کار نو است.

او افزود: درخت نقش برجسته‌ای در نوشته‌هایم دارد و با این کار بسیار خوشحال شدم.

گناوه‌ای‌ها پیش از این درخت زیتون به یاد عباس کیارستمی، درخت برهان به یاد ابوالفضل خطیبی و درخت لوز به احترام احمد آرام را در شهرشان کاشته‌اند.

مرادی کرمانی که سابقه ۵۰ سال نویسندگی دارد در مراسم تجلیل خود گفت: هر سه سال یک کتاب نوشته‌ام که هیچ یک شبیه دیگری نیست.

این نویسنده توانا بیان کرد: همه کتاب‌هایم را دوست دارم، اما قضاوت را برعهده خواننده‌ها گذاشته‌ام.

مرادی کرمانی، با اشاره به جایگاه استان بوشهر در نمایش، شعر و داستان در همین زمینه به ویژگی‌های نمایش «مَه‌پلنگ» نوشته و ساخته ایرج صغیری، رابطه‌اش با منوچهر آتشی و خاطراتی از صادق چوبک پرداخت.

بخشی از مراسم تجلیل از مرادی کرمانی بر روی لنج در خلیج فارس با یزله بوشهری اجرا شد.

پخش مستندی از زندگی این نویسنده و رونمایی از تابلوفرش منقش به چهره مرادی کرمانی که به همت زنان گبه‌باف روستای شول آماده شده بود، از دیگر برنامه‌ها بود.

خمره، ته خیار، شما که غریبه نیستید، خمره و بچه‌های قالیبافخانه از جمله آثار هوشنگ مرادی کرمانی است.

انتهای پیام/ک

درخت تمری که مرادی کرمانی در گناوه کاشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.