استاندار کرمانشاه گفت: گردشگری به تنهایی برای رونق اقتصادی استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه کفایت می کند. 

رونق گردشگری به تنهایی معیشت 2میلیون کرمانشاهی را تامین می کند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه عصر سه شنبه ۲ دی ماه در نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان  گفت: توسعه گردشگری تنها منحصر به میراث فرهنگی نیست و باید همه ی مدیران دستگاه های مختلف در این زمینه نقش آفرین باشند. 
 
وی افزود:رهبر معظم انقلاب در تعبیری ماندگار از کرمانشاه به عنوان چهره ی زیبای ایران اسلامی نام برده اند و هنر میراث فرهنگی این است این چهره زیبا را در نوروز امسال به نمایش بگذارد. 
 
بازوند گفت:ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه آنقدر گسترده و عظیم هستند که به تنهایی برای رونق اقتصاد استان دو میلیون نفری کرمانشاه کفایت می کند.
 
وی ادامه داد:۴۲۰۰ اثر ثبت شده تاریخی، جاذبه های بکر طبیعت گردی و بوم گردی و سازه ها و صنایع جذاب دست ساز، سرمایه های بزرگی برای گردشگری استان فراهم کرده است.
 
بازوند بیان کرد:سال ۲۰۲۱ در دنیا به عنوان سال بوم گردی و گردشگری روستایی نام گذاری شده است و ایران میزبان این مناسبت جهانی شده است. کرمانشاه نیز با توجه به پتانسیل های مناسب در این حوزه داوطلب میزبانی شده است که امیدواریم با تلاش هایی که صورت می گیرد این مهم تحقق یابد.
 
وی افزود:برنامه توسعه گردشگری در سال ۹۸ و ۹۹ تدوین شده است. البته لازمه موفقیت در این برنامه، برگزاری مناسب آیین نوروز ۹۸ است.
 
وی با بیان اینکه سال ۹۸ را باید سال گردشگری و اشتغال بنامیم و لازمه موفقیت در این عرصه، تولید ثروت و جذب سرمایه های جدید است گفت: شهرداری ها باید فضایی را پدید آورند که گردشگران با خاطری آسوده به تفرج بپردازند و با خاطره ای خوش از این استان بروند.
 
وی گفت:گردشگری جای خود را در سبد خانوار باز کرده و مردم برای سفرهای نوروزی از ماه ها قبل برنامه ریزی می کنند که باید از این فرصت برای جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ز

مردم برای سفرهای نوروزی از ماه ها قبل برنامه ریزی می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.