آژانس مهاجرت سازمان ملل از ورود نزدیک به ۵ هزار مهاجر غیرقانونی به اروپا در سه هفته اول سال میلادی جدید خبر داد.

نزدیک به ۵ هزار مهاجر غیرقانونی ظرف ۲۰ روز وارد اروپا شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد در ۲۰ روز اول سال میلادی جاری، نزدیک به ۵ هزار مهاجر غیرقانونی از طریق دریا خود را به اروپا رساندند.

بنا به گزارش منتشره از سوی آژانس بین المللی مهاجرت سازمان ملل، سال گذشته میلادی در همین دوره زمانی ۴ هزار و ۴۶۶ پناهجو و مهاجر وارد اروپا شدند و ۲۰۱ مهاجر نیز در دریای مدیترانه غرق شدند. آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد آخرین باری که کمتر از ۲۰۰ مهاجر در ماه ژانویه در آب‌های دریای مدیترانه غرق شدند به سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود. در آن زمان ۸۲ نفر جان خود را از دست دادند. 

آژانس مهاجرت سازمان ملل همچنین اوایل ماه میلادی جاری گزارش داد در حدود ۳۰ هزار و ۵۱۰ مهاجر غیرقانونی در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند.

سال گذشته صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در خصوص سرنوشت نامعلوم هزاران کودک پناهجو در شرق اروپا ابراز نگرانی کرد و در این خصوص هشدار داد. یونیسف اعلام کرد: حدود ۲۴ هزار و ۶۰۰ کودک پناهجو در شرق اروپا منتظر پیوستن به خانواده هایشان در غرب اروپا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار