با مصرف ۴۶۵ میلیون مترمکعب گاز، مصرف گاز خانگی در گیلان ۲۸ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: مشترکان گاز در دی ماه امسال ۴۶۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که بر اساس آمار‌ها مصرف گاز خانگی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی، با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی مصرف نیروگاه‌های گیلان در دی ماه امسال، افزود: محدود کردن مصرف نیروگاه‌ها و برخی واحد‌های صنعتی در فصل سرد سال برای افزایش پایداری جریان گاز مشترکان خانگی انجام شده است، بنابراین مردم می‌توانند با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تا حد زیادی در زمینه تحویل بیشتر گاز به نیروگاه‌ها و صنایع کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان، در خصوص مشترکان گاز خانگی، گفت: میانگین مصرف روزانه مشترکان گاز خانگی در دی ماه ۱۰ میلیون مترمکعب در روز بود که این میزان با ورود جبهه هوای سرد به استان در هفته گذشته تا ۱۳.۷ میلیون مترمکعب (۲۸ درصد) افزایش یافته است.

حسین اکبر، همچنین از مصرف ۱۱۷ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های صنعتی، تجاری و حمل نقل در دی ماه امسال در استان خبر داد و افزود: این مقدار مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته که با توجه به افزایش ۱۲ درصدی مشترکان در این حوزه‌ها امری منطقی است.

وی از مشترکان گاز خانگی خواست تا با مدیریت مصرف و رعایت دمای آسایش (۱۸ تا ۲۱ درجه)، پایداری گاز را در حوزه نیروگاهی و صنعتی به ارمغان آورده و به تبع آن زمینه رونق اقتصادی و آبادانی را بیش از پیش در کشور فراهم آورند.

 

انتهای پیام/م.ع

مصرف گاز در گیلان افزایش یافت

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.