امام جمعه سوسنگرد:

قرآن، شالوده رستگاری انسان ها است

امام جمعه سوسنگرد گفت: شالوده رستگاری جوامع در پرتو شناساندن قرآن به عنوان فرهنگی انسان ساز نهفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین علی شمیل پور، امام جمعه سوسنگرد در مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن، نماز و عترت گفت: شالوده رستگاری جوامع در پرتو شناساندن قرآن به عنوان فرهنگی انسان ساز نهفته است.

وی خروج جوامع از حالتی راکد و تحول ناپذیر و قدم گذاشتن در مسیر اخلاص و معنویت را در تداوم غلبه فرهنگ قرآنی امکان پذیر دانست.

قرآن، شالوده رستگاری انسان ها

حجت الاسلام و المسلمین شمیل پور ضمن اشاره به فرهنگ تربیتی اسلام‌ با محوریت قرآن بیان داشت: ثمره قد علم کردن و مخالفت بعضی جوامع با تعالیم قرآنی، زمینه ساز تسریع روند انحطاط و متلاشی شدن آن ها شده بود.

امام جمعه سوسنگرد از بسط دادن تعالیم قرآنی در تار و پود جامعه به عنوان راهی نیکو و تاثیرگذار نام برد و تصریح کرد: نتیجه سرپیچی از قرآن، خود باختگی، تزلزل و غرق شدن در لذت های دنیوی جهان مدرن است.

در ادامه سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان، قرآن را هدایتگر واقعی انسان ها در دنیای سرشار از حیله و نیرنگ امروزی عنوان کرد.

قرآن، شالوده رستگاری انسان ها

وی با اشاره به تکاپوی پشت صحنه ای بعضی تعالیم بی ارزش و فاقد برهان در به انزوا کشاندن دستورات این کتاب مبارک و غوطه ور ساختن انسان در جهل، رسوایی و پیچ و خم های زندگی، قرآن را آینده ساز و معمار رسیدن به معنویت و کانون وحدت خواند.

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان با بیان عواقب سرپیچی از دستورات نورانی این کتاب مقدس، تربیت قرآنی را منشا رستگاری و متبلور شدن زیستنی عزتمند بیان کرد.

گفتنی است؛ ابراهیم حریزی پور، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشت آزادگان با بیان اینکه یکهزار و ۳۵۷ دانش آموز در ۹ رشته شرکت می کنند، اظهار داشت: این مسابقات در ۴ روز برگزار می شود و منتخبین به مسابقات استانی قطبی به میزبانی شهر الوار گرمسیری اعزام خواهند شد.

قرآن، شالوده رستگاری انسان ها

انتهای پیام/گ

لزوم بکارگیری آموزه های قرآنی در زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار