مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: امسال میزان پایداری هوای سالم پس از بارندگی‌ها به ۳ تا ۴ روز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران اظهار کرد: معتقدم سال گذشته آلودگی هوا یک روز پس از بارندگی‌ها به تهران باز می‌گشت، اما امسال فاصله میان هوای سالم ناشی از بارندگی تا هوای ناسالم به ۳ تا ۴ روز رسیده است. در واقع مردم می‌توانند پس از بارش‌ها ۳ روز هوای سالم تنفس کنند که این امر نشان می‌دهد طرح کاهش (LEZ) در کاهش آلایندگی تهران اثربخش بوده است.

وی افزود: شهروندان باید بدانند تلطیف هوای امسال نسبت به سال‌های گذشته به دلیل مشارکت آن‌ها در اجرای طرح کاهش بوده و اکنون می‌توانند از آثار آن بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید: تردد ۶۶۱ اتوبوش شهری فاقد فیلتر دوده در تهران


مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با ابراز تأسف از ممنوعیت واردات خودرو و به دنبال آن از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده از بهمن ماه سال گذشته، به نقش خودرو‌های فرسوده در سیاهه انتشار آلاینده‌ها اشاره و عنوان کرد: منشأ ۳۰ درصد از آلایندگی هوا و ۴۰ درصد از انتشار گاز مونوکسیدکربن خودرو‌های فرسوده است.

انتهای پیام/

منشأ ۴۰ درصد از انتشار گاز مونوکسیدکربن خودرو‌های فرسوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار