روزنامه واشنگتن پست نوشت حمایت‌های برخی رای‌دهندگان در ایالت‌های مهم صنعتی در مرکز آمریکا که در انتخابات ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رای دادند، از او رو به کاهش می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست نوشت: هرچند دونالد ترامپ دو سال پس از روی کار آمدنش همچنان رابطه‌ای قوی با هم‌حزبی‌های خود دارد، رابطه‌اش با برخی رای‌دهندگان در ایالت‌های مهم صنعتی در مرکز آمریکا که به شکل سنتی دموکرات بوده‌اند و در انتخابات ۲۰۱۶ به وی رای دادند، رو به زوال است. نبرد بر سر تعطیلی دولت که در یک ماه گذشته ادامه داشته است، محبوبیت رئیس جمهور را در میان آن دسته از رای‌دهندگانی که با دیدگاه تقویت امنیت مرزی موافقند، اما این موضوع را آنقدر مهم نمی‌دانند که به تعطیلی دولت منجر شود، کاهش داده است.

در این ایالت‌ها (مناطق صنعتی مرکز آمریکا) حتی کسانی که از ترامپ حمایت می‌کنند، معتقدند او مسئول اصلی تعطیلی دولت است. این رای‌دهندگان می‌گویند در انتخابات ۲۰۲۰ از ترامپ حمایت نخواهند کرد. یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد تعطیلی دولت موجب شده است ترامپ برخی پایگاه‌های حمایتی خود را از دست بدهد. نظرسنجی که برنامه «نیوز اور» شبکه پی‌بی‌اس و نیز (مؤسسه تحقیقاتی) مریست دهم تا سیزدهم ژانویه انجام دادند، نشان می‌دهد از دسامبر حمایت‌ها از ترامپ هفت درصد کاهش داشته است.

بیشترین میزان کاهش حمایت‌ها از ترامپ در مناطق روستایی و بیرون از شهر‌ها بود؛ میزان محبوبیت ترامپ در این مناطق هجده درصد کاهش داشت. محبوبیت ترامپ در میان افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند هفت درصد کاهش یافته است.

این افراد درباره تاثیر منفی تعطیلی دولت بر اقتصاد کشور نگران هستند. این طبقه از جامعه آمریکا معتقدند بن‌بست تعطیلی دولت، توانمندی ترامپ برای حمایت از طبقه کارگر را کاهش می‌دهد؛ زیرا در نتیجه تعطیلی دولت هشتصد هزار کارمند دولت و تعداد بیشتری از پیمانکاران دولتی بدون دستمزد مانده‌اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پیش‌بینی می‌شود در رقابت‌های اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دموکرات‌ها برای جلب حمایت رای دهندگان سفیدپوست شاغل در ایالت‌هایی مثل ویسکانسین و پنسیلوانیا که ترامپ در ۲۰۱۶ توانست با وعده‌های حمایت از زنان و اقلیت‌ها پیروز شود، تلاش خواهند کرد.

همچنین در رقابت‌های انتخاباتی آینده این سؤال مطرح می‌شود که آیا دموکرات‌ها می‌توانند برنامه مهاجرتی برای مناطقی مثل مرکز آمریکا، که این موضوع برایشان اهمیت زیادی دارد، ارائه کنند یا خیر. تاکید و پافشاری ترامپ بر ساخت دیوار مرزی، موضع دموکرات‌ها را که تلاش می‌کنند جلوی ساخت این دیوار را بگیرند، تقویت کرده است. دموکرات‌ها به ندرت درباره دیدگاه خود درباره دیوار مرزی سخن می‌گویند، اما این موضوع برای رای‌دهندگان بسیاری در ایالت‌های صنعتی آمریکا همچنان بااهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار