نماینده سابق آمریکایی ضمن مهم دانستن مسئله دیوار مرزی مکزیک برای ترامپ، اعلام کرد عقب‌نشینی وی از درخواستِ تأمین بودجه لازم برای ساخت آن باعث می‌شود مقام خود را از دست بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «میا لاو»، نماینده سابق جمهوری خواه ایالت یوتای آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد در صورتی که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور از درخواست خود مبنی بر تأمین بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک عقب نشینی کند، ریاست جمهوری آمریکا را از دست خواهد داد.

وی در این خصوص اعلام کرد: من معتقدم اگر رئیس جمهور آمریکا از خواسته‌ خود مبنی بر حفظ امنیت مرزی و ساخت دیوار مکزیک عقب نشینی کند، ریاست جمهوری را از دست می‌دهد و جمهوری خواهان دوره بسیار سختی خواهند داشت.

او تأکید کرد: این دیوار به قدری برای ترامپ مهم است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باید از آن به عنوان اهرمی برای عملی کردن خواسته‌های خود در خصوص پناهجویان استفاده کند. او می‌تواند هر چیزی را از ترامپ طلب کند.

دونالد ترامپ روز شنبه در یک سخنرانی اعلام کرد در صورتی که دموکرات‌ها با درخواست او مبنی بر تأمین بودجه‌ ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت کنند، او هم با طرح اقامت فرزندان مهاجران غیرقانونی در آمریکا موسوم به «داکا» موافقت خواهد کرد. این در حالی است که دموکرات‌ها این پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفتند.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد سی و یکمین روز خود شد. دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی در پی به توافق نرسیدن نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه بر سر تأمین بودجه‌ مورد نیاز ساخت دیوار مرزی مکزیک تعطیل شده است. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا بار‌ها دموکرات‌ها را عامل این تعطیلی معرفی کرده و گفته است اگر آن‌ها بخواهند می‌توانند در ۱۵ دقیقه دولت را بازگشایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار