۶۵ برنامه فرهنگی همزمان با دهه فجر در قزوین اجرا می‌شود

۶۵ برنامه فرهنگی، ورزشی و فضا سازی شهری با محوریت محلات و نواحی منفصل شهری قزوین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به برگزاری ۶۵ برنامه فرهنگی همزمان با دهه فجر گفت: ویژه برنامه «چلچراغ فرهنگ و هنر قزوین» یکی از این برنامه‌های فرهنگی است که در آن اهالی فرهنگ و هنر در محفلی ادبی به بررسی دستاورد‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

درافشانی، تجلیل از چهره‌های فرهنگ و هنر انقلابی در قزوین، اجرای نمایش رادیویی با موضوع مروری بر خاطرات انقلاب اسلامی، شعرخوانی شاعران انقلابی را از جمله برنامه‌های «چلچراغ فرهنگ و هنر قزوین» برشمرد.

وی گفت: برپایی برنامه‌های رادیو انقلاب، مینی سینما و سرود‌های انقلابی ویژه کودک و نوجوان در خانه موزه شهید بابایی، برگزاری «تور گردشگری محلات قزوین» با عنوان مسیر انقلاب، «دیدار با خانواده شهدای انقلاب ۵۷ قزوین»، رایگان بودن بازدید از موزه مردم شناسی حمام قجر، برگزاری مسابقات اذان و اقامه برای کارکنان شهرداری و فرزندان آن‌ها از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه فجر است.

وی گفت:: همچنین برنامه‌های «جشن بزرگ انقلاب با عنوان چهل شکوه از انقلاب»، مسابقه «کوتاه، اما خواندنی» با موضوع خلاصه نویسی یک کتاب به انتخاب شهروندان با موضوع «انقلاب و شهدای ۵۷»، برگزاری کارگاه قصه گویی با عنوان «عطر بهاران» در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

درافشانی در ادامه از برگزاری اولین جشنواره ملی عکس چهلمین بهار انقلاب اسلامی در دو بخش بخش عکاسی با تلفن همراه و بخش عکاسی حرفه‌ای خبر داد و از عکاسان و علاقه‌مندان به ثبت تصاویر این رخداد بزرگ دعوت کرد تا با هنر عکاسی خود تصاویر پرشور مردمی ثبت کنند تا این بار از دریچه نگاه عکاسان این جشن بزرگ مردمی را به نظاره بنشینیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین گفت: همچنین در دهم بهمن ماه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از قهرمانان ملی و فراملی تجلیل می‌شود.

در افشانی در ادامه از اجرای سیرک بزرگ ایران و پرتغال از ۲۲ بهمن تا ۲۵ اسفند خبرداد و گفت: برگزاری همایش ورزش صبحگاهی ویژه بانوان، کارناوال بازی، شادی، مسابقات فوتبال و جشنواره بازی، شادی از جمله برنامه‌های ورزشی دهه فجر است.

انتهای پیام/ک

اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی به مناسبت دهه فجر

 

برچسب ها: شهرداری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار