«فلورانس پارلی» ضمن انتقاد از تصمیم آمریکا در خصوص خروج از سوریه، از غيرقابل پيش‌بينی بودن دولت ترامپ ابراز نگرانی کرد.

وزیر دفاع فرانسه به آمریکا در مورد «خروج شتاب زده» از سوریه هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه بر لزوم اتحاد‌های پایدار و داشتن متحدان قابل اطمینان در شرایط کنونی تاکید کرد.

وزیر دفاع فرانسه در مورد غیرقابل پیش‌بینی بودن دولت آمریکا ابراز نگرانی و بر لزوم "اتحاد پایدار" و "متحدان مطمئن"  تاکید کرد.

فلورانس پارلی در سخنرانی خود در میان اعضای ارتش فرانسه به آمریکا در مورد "خروج شتاب زده" از سوریه هشدار داد و گفت: امید ما برای صلح و پیروزی را به هدر ندهید. وی گفت: در سوریه سرزمین‌های تحت اشغال در حال آزادی کامل است. در هفته‌های آینده منطقه هجین در شرق سوریه در حوالی مرز عراق به عنوان آخرین مناطق تحت سلطه داعش به طور کامل آزاد خواهد شد. اما فریاد زدن پیروزی کاری ساده لوحانه است. داعش نمرده است. عناصر داعش شیوه خود را تغییر می‌دهند، اما برای هر اقدامی آماده اند. تبلیغات و شعار‌های آنان ادامه دارد و مانند سم در برخی اذهان نفوذ می‌کند.

پارلی تاکید کرد: در این دوره، ما بیش از هر زمان دیگری به چندجانبه‌گرایی، اتحاد پایدار و متحدان مطمئن نیاز داریم. وی با اشاره ضمنی به دونالد ترامپ با تمسخر گفت: تصمیمات آمریکا گاهی قابل پیش بینی نیست.

وزیر دفاع فرانسه در پایان گفت: در مورد حمایت آمریکا از ناتو که ستون دفاع جمعی ماست تردید‌هایی وجود دارد. در مورد انگلیس هم که ما به دنبال حفظ روابط دفاعی پایدار خود هستم، آشفتگی‌های مربوط به برکسیت این کشور را فلج کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار