پس از انفجار اخیر در منبج سوریه که به کشته شدن چهار نظامی آمریکایی منجر شد، بار دیگر انتقادها از تصمیم رییس جمهور آمریکا برای خروج از سوریه شدت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، پس از انفجار اخیر در منبج سوریه که به کشته شدن چهار نظامی آمریکایی منجر شد، بار دیگر انتقادها از تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از سوریه شدت گرفته است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از مسئولان کاخ سفید اعلام کرد هیچ گونه تغییری در تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه ایجاد نشده است. این موضع دولت آمریکا پس از آن اعلام می شود که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه گفته بود تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، داعش را برای انجام حملات جسور کرده است.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه از همان لحظات اول غافلگیرکننده و با پیچیدگی هایی همراه بود، به ویژه که هیچ برنامه مشخص و جدول زمانی قطعی برای این خروج پیش بینی نشده است.

مسئولان آمریکایی از همان ابتدا انتقادهای زیادی را علیه تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه مطرح کردند و همزمان با انفجار اخیر در شهر منبج سوریه که به کشته شدن چهار نظامی آمریکایی منجر شد، انتقادها بار دیگر از این تصمیم شدت گرفته است.

"لیندسی گراهام" سناتور جمهوری خواه معتقد است حمله منبج نتیجه تصمیم ترامپ است که باعث جسور شدن داعش شده است. وی از رئیس جمهور آمریکا خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

"مایک مک کال" دیگر سناتور جمهوری خواه نیز موضع مشابهی اتخاذ کرد و از ترامپ خواست اقدامات قاطعی در پیش گیرد و نظامیان آمریکا را تنها پس از شکست کامل داعش از سوریه خارج کند.

همزمان با اصرار رئیس جمهور آمریکا بر موضع خود، گمانه زنی درباره جایگزین های نظامیان آمریکا در سوریه شدت گرفته است و در این چارچوب، اظهارات "اریک پرنس" بنیانگذار شرکت امنیتی بلاک واتر در گفتگو با شبکه فاکس نیوز جالب توجه است که گفت: "می توان نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه را با داوطلبان انجام خدمات نظامی ویژه جایگزین کرد، آنها از متحدان آمریکا محافظت و از نفوذ ایران در سوریه جلوگیری می کنند".

پیشنهاد پرنس سؤالاتی را در خصوص احتمال توافق از پیش برنامه ریزی شده این شرکت با دولت ترامپ مطرح کرده است، به ویژه که در رسانه های آمریکایی اخباری در خصوص ارتباط موسس شرکت بلاک واتر با مسئولان دولت ترامپ و کمک مالی این شرکت به کمپین انتخاباتی او منتشر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار