مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: سازمان بهزیستی کشور بیش از ۳۹۰ میلیون تومان برای پرداخت شهریه دانشجویان تحت حمایت استان اختصاص داد.

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: سازمان بهزیستی کشور ۱۵۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان برای دانشجویان دانشگاه‌های غیر آزاد و بیش از ۲۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اختصاص داد.

وارثی اضافه کرد: از مبلغ اختصاص داده شده به دانشجویان دانشگاه‌های غیر آزاد، بیش از ۸۹ میلیون تومان به حوزه توانبخشی و بیش از ۶۳ میلیون تومان به حوزه اجتماعی تعلق گرفت.

وی گفت:: نحوه تخصیص اعتبارات دانشجویی برای دانشگاه‌های غیر آزاد منوط به ابلاغ اعتبارات از بهزیستی کشور است که حدود ۶۰ درصد از شهریه دانشجویان را شامل می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به دانشگاه‌های آزاد هم گفت: ۸۰ درصد از شهریه تا مقطع کارشناسی از سوی بهزیستی و ۲۰ درصد از سوی دانشگاه تخفیف داده می‌شود که ۱۰۰ درصد هزینه‌ی دانشجو پرداخت خواهد شد.

وارثی افزود: شهر یه هر دانشجوی مقاطع ارشد و دکترا دانشگاه آزاد نیز به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از سوی بهزیستی و ۲۰ درصد از کل شهریه نیز از سوی دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی گفت: تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در نیمسال اول امسال، ۳۸۴ نفر است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، از این تعداد ۱۷۲ نفر در دانشگاه‌های غیر آزاد (پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی)، ۱۷۱ نفر در دانشگاه‌های آزاد و ۴۱ نفر در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۱۸ نفر تحت پوشش حوزه‌ی توانبخشی و ۱۶۶ نفر تحت پوشش حوزه‌ی اجتماعی هستند.

انتهای پیام/ک

تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در نیمسال اول امسال، ۳۸۴ نفر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار