معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : خروج هرگونه دام زنده از استان تنها با مجوز دامپزشکی امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت : متاسفانه عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از افزایش قیمت ارز و اختلاف قیمت گوشت داخل با خارج کشور، به قاچاق دام زنده مباردت می‌کنند و این موضوع باعث گرانی گوشت شده و مشکلاتی را برای مردم و به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر پدید آورده است.

وی گفت : با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است، نظارت‌ها را در زمینه نقل و انتقال دام زنده افزایش داده و تلاش کرده ایم این حوزه را ساماندهی کنیم.

حاتمی گفت: در این راستا با تصمیم ستاد تنظیم بازار هرگونه خروج دام از استان کرمانشاه تنها با مجوز رسمی سازمان دامپزشکی و تایید حمل و نقل و پایانه‌ها امکان پذیر است و نیروی‌انتظامی نیز بر این روند نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های تولیدکننده دام است و برخی استان‌ها گوشت مورد نیاز خود را از کرمانشاه تامین می‌کنند، اظهار کرد: در زمینه تامین گوشت هموطنان ممانعتی ایجاد نمی‌کنیم، اما در این پروسه باید مبدا و مقصد کاملا مشخص بوده و متناسب با سقف متداول سال‌های گذشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سهمیه گوشت قرمز و مرغ بیشتری را از مرکز بگیریم، گفت: همین میزان سهمیه فعلی نیز باید به شکل درستی توزیع شود و در مناطق حاشیه‌ای، کم برخوردار و درمیان اقشار ضعیف توزیع گردد.

حاتمی گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در کشور بسیار بالا است و اگر مشکلات موجود در زمینه روند تامین خوراک دام و نهاده‌ها مرتفع شود، هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با متخلفین اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی برخورد قاطع می‌کنیم گفت: از دستگاه‌های نظارتی خواسته شده متخلفین را به دادسرا معرفی کنند .

 

 

انتهای پیام/د

عده‌ای سودجو به قاچاق دام زنده مباردت می‌کنند

 

برچسب ها: استانداری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.