شرکت گوگل برای خرید راز ساخت و تکنولوژی ساعت‌های هوشمند شرکت فسیل ۴۰ میلیون دلار هزینه می‌کند.

گوگل سهام شرکت تولید ساعت‌های هوشمند فسیل را می‌خردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فسیل به تازگی اعلام کرده در جریان عقد قراردی با گوگل جهت فروش راز تکنولوژی ساعت‌های هوشمند خود است و ارزش این را بیش از ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد.

این معامله شامل مالکیت معنوی و توسعه فناوری ساعت‌های هوشمند فسیل است و بر طبق آن حتی برخی از اعضای تیم فنی شرکت فسیل ملزم به همکاری با گوگل جهت طراحی و ساخت نسل جدیدی از ساعت‌های هوشمند هستند. به گفته گرگ مک‌کلوی از مسئولان ارشد شرکت فسیل، این تواقنامه منجر به نوآوری‌هایی تحسین‌برانگیز در ساعت‌های هوشمند فسیل خواهد شد.

شاید باور کردن آن سخت باشد، ولی ارزش چنین معامله‌ای در سال ۲۰۱۵ برابر با ۲۶۰ میلیون دلار بود. یعنی اگر گوگل در آن سال اقدام به خرید تکنولوژی و راز ساخت ساعت‌های فسیل می‌کرد، باید ۲۶۰ میلون دلار هزینه پرداخت می‌کرد اما رشد و توسعه ساعت‌های هوشمند توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان ارزش سهام شرکت فسیل را به میزان قبل توجهی کاهش داد.

مسئولان شرکت فسیل فرصت را هنوز از دست رفته نمی‌دانند و مطمئن هستند در صورت همکاری با گوگل هم فناوری ساعت‌های هوشمند فسیل باقی خواهد ماند و هم ویژگی‌های جدیدی را در ساعت‌های هوشمند نسل آینده گوگل و فسیل در اختیار طرفداران گجت‌های پوشیدنی قرار می‌گیرد.

خط تولید محصول جدید گوگل و فسیل به زودی راه می‌افتد و ساعت‌های هوشمند جدید با فناوری پیشرفته و سازگار با محیط زیست عرضه خواهد شد. تحلیلگران بازار گجت‌های هوشمند پوشیدنی معتقد‌ند همکاری گوگل با فسیل نتایج مثبت خواهد داشت و پس از عرضه ساعت‌های جدید نه تنها در ایالات متحده آمریکا بلکه در سراسر جهان طرفدارن زیادی را بدست می‌آورد.

معامله گوگل و فسیل ماه آینده نهایی خواهد شد و تا قبل از آن زمان هر دو شرکت مایل به افشای جزئیات قرار فی مابین و بیان مشخصات محصول آینده فسیل و گوگل نیستند.

گوگل سهام شرکت تولید ساعت‌های هوشمند فسیل را می‌خرد


بیشتر بخوانید: قانون جدید کپی رایت اتحادیه اروپا؛ نابود کننده اینترنت یا حافظ حق ناشران؟!


انتهای پیام/

فسیل ساعت‌های هوشمند جدید خود را با همکاری گوگل طراحی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.