ارتش روسیه اعلام کرد رزم‌ناو‌های این کشور در دریای بالتیک از نزدیک بر فعالیت دو ناوشکن آمریکایی مستقر در منطقه نظارت دارند.

روسیه از نزدیک بر ناوشکن‌های آمریکایی در دریای بالتیک نظارت داردبه گزارش   گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش روسیه اعلام کرد رزم‌ناو‌های ناوگان دریایی این کشور در دریای بالتیک بر فعالیت دو ناوشکن آمریکایی در منطقه نظارت دارند.

بر اساس بیانیه مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه، ناو‌های جنگی «Boykiy» و «Soobrazitelny» ناو شکن‌های «یو اس اس پورتر» و «یو اس اس گراولی» آمریکا را در دریایی بالتیک اسکورت می‌کنند.

روز یکشنبه تصاویری از استقرار ناوشکن موشکی «یو اس اس دونالد کوک» در دریای سیاه اندکی پس از ورود آن به منطقه به صورت آنلاین منتشر شد. ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه از نزدیک اقدامات ناوشکن آمریکایی را تحت نظارت گرفته است.

شبکه راشاتودی روز گذشته از ورود ناوشکن «یو اس اس دونالد کوک» آمریکا به آب‌های دریای سیاه خبر داد. این دومین بار است که آمریکا ظرف کمتر از دو هفته به استقرار نیرو‌های نظامی خود در دریای سیاه اقدام می‌کند. اوایل ماه ژانویه نیز ناو «یو اس اس فورت مک‌هنری» در دریای سیاه مستقر شد. نیروی دریای آمریکا اعلام کرده استقرار مکرر ناو‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه مطابق با قوانین بین‌المللی است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بنابر قوانین بین‌المللی، کشتی‌های آمریکا بیش از ۲۱ روز حق حضور در آب‌های دریای سیاه را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار