آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن مدارس فلسطینیان در قدس انتقاد کرد.

انتقاد آنروا از رژیم صهیونیستی برای بستن مدارس فلسطینیان در قدسبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، آنروا، آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینیان از تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن تمامی مدارس این آژانس و جایگزینی آن‌ها با مدارس تحت هدایت این رژیم انتقاد کرد.

روزنامه تایمز آو اسرائیل به نقل از شبکه تلویزیونی هداشات گزارش داد شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجوز مدارس آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینیان در قدس شرقی را لغو خواهد کرد.

یکی از سخنگویان آنروا روز گذشته اعلام کرد که وجود آنروا در قدس موهبتی برای رژیم صهیونیستی محسوب نمی‌شود. توافقات دو جانبه، رژیم صهیونیستی را ملزم به احترام به اقدامات، صلاحیت و مصونیت این آژانس در قدس خواهد کرد. وی تاکید کرد چنین اقداماتی در تناقض با کنوانسیون ۱۹۴۶ پناهندگان است.

پیش از این نیز آمریکا تصمیم گرفت تا ۳۰۰ میلیون دلار کمک مالی خود به آنروا را قطع کند. رژیم صهیونیستی و آمریکا آنروا را حامی فلسطینیان می‌دانند و معتقدند که این آژانس تهدیدی برای اکثریت صهیونیست‌هاست.

پیشتر نیز شهردار صهیونیست قدس اشغالی اعلام کرد برنامه دارد تا فعالیت آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی را در این شهر متوقف کند. وی این آژانس سازمان ملل را به فعالیت غیرقانونی و ترویج اقدامات تحریک آمیز علیه رژیم صهیونیستی متهم کرد. وی گفت مدارسی که هزار و ۸۰۰ دانش آموز دارند تا پایان سال تحصیلی کنونی بسته خواهند شد. این مقام صهیونیست در ادامه با اشاره به تصمیم آمریکا به قطع کمک ۳۰۰ میلیون دلار به آنروا گفت این اقدام منجر به این برنامه ریزی شده است.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل خدمات آموزشی، درمانی و خدمات اجتماعی را در اختیار آوارگان فلسطینی در قدس شرقی، غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه قرار می‌دهد و هفت مدرسه را برای ۳ هزار کودکان فلسطینی در قدس ایجاد کرده است. قدس شرقی بخشی از سرزمین‌های اشغالی است که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ آن را به اشغال خود درآورد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار