مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به انعقاد تفاهم نامه سه ساله میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمانشاه در سال جاری اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه ساله میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمانشاه در سال جاری، گفت : تاکنون از رقم ۸۹ میلیارد تومان این تفاهم نامه بیش از ۱۱.۵ میلیارد تومان آن تخصیص شده است.

وی رقم تفاهم نامه میان وزارت ارشاد و استانداری کرمانشاه که در ابتدای امسال منعقد شد را ۸۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام و گفت : از این میزان ۶۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم استان و ۲۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان سهم وزارت ارشاد است.

وی با اشاره به سه ساله بودن این تفاهم نامه، گفت: قرار است طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ این توافق نامه محقق شده و اعتبارات تامین شده صرف انجام برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی استان شود.

جعفری در تشریح تعهدات استان در این تفاهم نامه گفت: از سهم ۶۵ میلیارد تومانی استان، ۷.۹ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه فرهنگی و هنری است که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: در همین راستا جلسات متعددی با استانداری داشته ایم تا بتوانیم تخصیص این اعتبارات را افزایش دهیم و به نظر می‌رسد عمده تخصیص‌ها در این حوزه به پایان سال مالی موکول شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در بخش عمرانی هم تعهد استان ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که بیش از هشت میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده که صرف پروژه‌های نیمه کاره فرهنگی استان شده است.

جعفری تصریح کرد: در بخش فنی و اعتباری (ایجاد اشتغال) نیز سهم استان سه میلیارد تومان بوده که از این میزان بیش از ۱.۸ میلیارد تومان آن تخصیص شده است.

وی افزود: در مجموع از سهم ۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی استان در این تفاهم نامه تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص شده و به دنبال تخصیص مابقی آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در تشریح تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه هم گفت: از مجموع ۲۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان سهم وزارت ارشاد، ۱.۵ میلیارد تومان سهم معاونت هنری، ۲.۴ میلیارد تومان سهم معاونت فرهنگی، ۶۰۰ میلیون تومان سهم معاونت مطبوعاتی، ۶۵۰ میلیون تومان سهم معاونت سینمایی، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان سهم معاونت قرآنی، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان سهم کانون‌های مساجد، ۷۰۰ میلیون توان سهم صندوق هنرمندان و ۱۴.۵ میلیارد تومان آن سهم معاونت توسعه مدیریت ومنابع است که باید این اعتبارات را تامین کنند.

وی افزود: تاکنون از مجموع ۲۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان سهم وزارت ارشاد حدود ۱.۵ میلیارد تومان آن به استان تخصیص شده و امیدواریم تا پایان سال مالی بتوانیم سهم تعهدات وزارت در سال ۹۷ را بگیریم .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۱۱.۵ میلیارد تومان تفاهم نامه تخصیص شده است

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.