جامعه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی استان بوشهر با صدور بیانیه‌ای بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی را محکوم کردند.

جامعه رسانه‌های بوشهر بازداشت مرضیه هاشمی را محکوم کردندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این بیانیه که با عنوان «بیانیه جامعه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی استان بوشهر در محکومیت بازداشت و شکنجه خانم مرضیه هاشمی» صادر شده، آمده است:

در دنیایی که سخن از اطلاعات آزاد و تبادل اندیشه‌هاست، آمریکای جهان خوار که خود را مدافع حقوق بشر می‌داند و با تبلیغات دروغین، ادعای مبارزه با تروریست و آدم‌ربایی می‌کند؛ خبرنگار بی‌گناه شبکه تلویزیونی پرس تی وی، خانم مرضیه هاشمی را که برای دیدار بستگانش به این کشور مسافرت کرده بود بازداشت، و با بدترین شیوه‌های انسانی مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار داده است.

این اقدام وقیحانه که برخلاف قوانین داخلی آمریکا و حقوق بین الملل است، در حالی صورت می‌گیرد که خانم مرضیه هاشمی با اصالت آمریکایی و با استفاده از حق قانونی‌اش به آمریکا سفرکرده بود. جرم خانم مرضیه هاشمی در نگاه ابر جنایت‌کاران، روشنگری و افشای ماهیت جهان سلطه و نظام ظالمانه غربی بوده است.

خانم مرضیه هاشمی خبرنگار متعهدی است که با عمل به میثاق خبرنگاری، شجاعانه از مظلومان و محرومان و مستضعفان جهان حمایت می‌کند. تداوم بازداشت این بانوی انقلابی و اهانت‌ها و جسارت‌هایی که به ساحت این خانم خبرنگار شده، پرده از ماهیت کریه و کثیف نظام سرمایه‌داری غرب و در رأس آن آمریکای جنایتکار برداشته که به‌دروغ شعار آزادی بیان و حقوق انسان‌ها را سر می‌دهند.

جامعه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی استان بوشهر در راستای وظیفه انسانی خود که همواره مدافع حقوق انسان‌های مظلوم و ستم دیده هستند، ضمن حمایت قاطع خود از خانم مرضیه هاشمی، خواستار آزادی بی‌قیدوشرط و هر چه سریع‌تر این خبرنگار انقلابی از زندان رژیم جنایت‌کار آمریکا است.

از همه مسئولان، خصوصاً متولیان وزارت امور خارجه می‌خواهیم از همه توانمندی‌ها و امکانات و ظرفیت سیاسی و تبلیغاتی خود در جهت آزادی این خبرنگار گرفتار در بند دیوسیرتان استفاده نمایند.

از همه اصحاب رسانه و آزادگان در سراسر استان و کشور می‌خواهیم که با حمایت‌های بی‌دریغ خود در فضای رسانه‌ای و مجازی زمینه آزادی خانم مرضیه هاشمی را فراهم نمایند؛ و اجازه ندهند جهان سلطه با خبرنگاران آزاداندیش و مسئول در قبال جامعه بشری، این برخورد‌های غیرانسانی را بنمایند.

جامعه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی استان بوشهر ضمن محکومیت این اقدام غیر انسانی، آمادگی خود را برای هر اقدام صنفی که منجر به آزادی خانم مرضیه هاشمی گردد؛ اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ک

رسانه‌های بوشهر بازداشت خبرنگار پرس تی وی را محکوم کردند

برچسب ها: خبرنگار ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.