مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: مهارت نداشتن نیروی کار در استان کرمانشاه موجب شده کارخانجات استان در سال های گذشته نیروهای خود را از استان های دیگر تامین کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه   گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز به جوانان جویای کار شهرستان هرسین می‌تواند در امر اشتغالزایی ثمربخش باشد.

محمدی با اشاره به وجود کارخانجات بزرگی همچون قند بیستون، لبنیات بیستون، نساجی کرپ ناز، مجتمع جهان فولاد، شرکت پتروشیمی و بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک در شهرستان افزود: بستر مناسبی وجود دارد تا با همت سایر دستگاه‌های ذیربط بتوان در زمینه ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان شهرستان گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی افزود: مرحله دوم پتروشیمی اوره و آمونیاک شهرستان در حال راه اندازی است که از هم اکنون با ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان بومی می‌توان مشکل بیکاری شهرستان را تا حد زیادی رفع نمود.

محمدی با بیان این مطلب که متأسفانه در سال‌های گذشته به علت نبود نیروی کار ماهر در استان، مدیران کارخانجات و صنایع به ناچار نیروی کار خود را از سایر استان‌های همجوار جذب می‌کرده اند که این مهم فرصت‌های بزرگی را در بحث اشتغالزایی در استان از دست داده است گفت: امیدواریم با تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی استان شاهد این موضوع نباشیم و بتوانیم نیروی کار ماهر را در استان پرورش دهیم.

انتهای پیام/ز

ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز به جوانان جویای کار

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.