مردم استرالیا برای نشان دادن اعتراض خود به خشونت علیه زنان این کشور، به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات در شهر‌های مختلف استرالیا در اعتراض به خشونت علیه زنان در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزارن نفر از مردم استرالیا در شهر‌های بزرگ این کشور امروز (یکشنبه) به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را نسبت به ناامنی شهر‌های آن برای زنان نشان دهند. در این تظاهرات که تنها در سیدنی حدود سه هزار نفر تجمع کرده بودند شعار «خیابان‌های امن برای زنان در شهر‌های استرالیا» سر داده شد.

هفته گذشته، یک دانشجوی دختر ۲۱ ساله در شهر ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، هنگام بازگشت به خانه به قتل رسید. یک مرد ۲۰ ساله به قتل او متهم شده است. در ماه ژوئن سال گذشته میلادی نیز یک دختر ۲۲ ساله در ملبورن کشته شد. این اتفاقات خشم مردم علیه خشونت‌ها را برانگیخته است.

در تظاهرات امروز سیدنی، مردم پلاکارد‌هایی برای یادبود و احترام به قربانیان خشونت در دست گرفته بودند. تلویزیون استرالیا تصویر زنی که پلاکاردی در دست داشت و بر روی آن نوشته شده بود «به یاد همه کسانی که در سکوت رنج بردند» و «من می‌خواهم از پارک در تاریکی عبور کنم» را نشان داد.

همچنین یکی از مردان شرکت‌کننده در تظاهرات در شهر کانبرا، پایتخت این کشور گفت: «نمی‌خواهم دخترم در دنیایی بزرگ شود که در آن احساس امنیت نمی‌کند یا نمی‌تواند فرصت‌هایی را که می‌خواهد دنبال کند. من به خاطر پسرم نیز راهپیمایی می‌کنم؛ زیرا نمی‌خواهم او در دنیایی بزرگ شود که مردانگی سمی قابل قبول است».

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار