استاندار سمنان گفت: توسعه کتابخانه ها موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

شاخص های کتابخوانی در استان سمنان توسعه یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: توسعه کتابخانه ها در جامعه به عنوان یک‌پارامتر محسوب می شود و‌ باعث توسعه شاخص ها شده و کاهش آسیب های اجتماعی را در بردارد.

استاندار سمنان با اشاره به اخذ منابع درآمدی کتابخانه از شهردای ها افزود:شهرداری ها با نهاد های کتابخانه عمومی همکاری های لازم‌را جهت پرداخت بدهی هایشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه عضویت در کتابخانه های استان به نسبت استان های دیگر از وضعیت مطلوبی برخوردار است تصریح کرد: با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مردم سمت و سویشان با کتاب های صوتی بیشتر بوده و باید برنامه اب در این خصوص تدوین و‌تهیه شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: در مراکز جمعیتی باید تقویت کتابخانه های روستایی در آن جا در اولویت باشد و توسعه پیدا کند.

وی‌بر لزوم همکاری آموزش و‌پرورش با نهاد کتابخانه های عمومی و بهره گیری از ظرفیت های آنان هم تاکید کرد.

آشناگر به وضعیت عمرانی و‌ساخت و‌ساز های کتابخانه های استان هم اشاره کرد و‌گفت: در طراحی و ساخت کتابخانه ها باید تجدید نظر شود زیرا هم‌اکنون همان فضای سنتی خود را دارا می باشند. در فضای عمرانی کتابخانه ها باید طراوت لازم و‌خاصی داده شود.

استاندار سمنان در این جلسه هم چنین در خصوص ساعت میزان مطالعه کم در استان سمنان در افراد بر اجرای برنامه تندخوانی در مدارس توسط آموزش و‌پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام / گ

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.