معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت:خیران استان یزد بیش از هشت میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند.

غلام رضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: خیران استان یزد در ۹ ماهه نخست امسال بیش از هشت میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند، که ۹۴ درصد زکات پرداختی مستحب و شش درصد واجب بوده است.

 مشعل چی افزود: ۶۲ درصد از زکات در امور محرومان و ۳۸ درصد در پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی همچون مسجد، حسینیه و فاطمیه هزینه شده است و همچنین ۴۰ درصد از زکات هزینه شده در امور محرومان برای معیشت، ۲۴ درصد جهیزیه، ۱۷ درصد ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۱۰ درصد امور درمانی، هشت درصد امور تحصیلی و یک درصد برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد بوده است.

وی گفت: امکان پرداخت الکترونیکی به شیوه‌های مختلف از جمله کد دستوری تلفن همراه به شماره #۸۸۷۷* ۰۳۵*، تلفن رایگان۰۹۶۸۸۷۷ ،سامانه نیکوکاری، و نرم افزار‌های کاربردی تلفن همراه همچون سنا و سکه فراهم شده است.

رشد ۲۶ درصدی پرداخت از سوی خیران یزدی

مشعل چی ادامه داد: میزان زکات در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۵۹۰ مبلّغ و عامل افتخاری در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند، که از ۷۶۸ روستا در استان ۳۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: ۵۷ هزار و ۹۷۲ نیازمند از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۵۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و ۹ هزار خانوار با جمعیت ۱۸ هزار و ۹۱۷ به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند.

خرما، گندم و کشمش بیش‌ترین اقلام مشمول زکات در استان یزد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار