صدراعظم آلمان خواستار افزایش همکاری‌های میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حوزه دفاعی و به ویژه توسعه سامانه‌های تسلیحاتی شد.

تاکید صدراعظم آلمان بر ضرورت استقلال تسلیحاتی اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، خواستار افزایش همکاری‌های میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حوزه دفاعی و به ویژه توسعه سامانه‌های تسلیحاتی شد.

صدراعظم آلمان هشدار داد کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید آمادگی مصالحه را در زمینه برخی مقررات محدودکننده صادراتی داشته باشند.

مرکل در اظهاراتی که می توان آن را نوعی مقابله با احساسات ملی‌گرایانه ضد وحدت اروپا آن هم در آستانه انتخابات عمومی پارلمان اروپا در ماه مه دانست، بر اهمیت همکاری های نزدیک در چارچوب اتحادیه اروپا تاکید کرد.

صدراعظم آلمان بیست و دوم ژانویه توافقی را با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امضا کرد که ادامه معاهده سال ۱۹۶۳ (معاهده ترک مخاصمه و آشتی جویی) پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود و هدف از آن تقویت و تحکیم هر چه بیشتر اتحادیه اروپا است.

مرکل در سخنانی در شهر شمالی روستوک خطاب به حامیان دموکرات مسیحی خود گفت: «اینکه بعد از چندین دهه سرانجام می خواهیم یک سیاست دفاعی مشترک تهيه کنیم امر پسندیده ای است. ما باید با همکاری هم اقدام به توسعه سامانه های تسلیحاتی کنیم».

او افزود اروپا در مقایسه با آمریکا دارای سامانه های تسلیحاتی بسیار بیشتری است.

مرکل با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی نباید برای توسعه طرح‌های جدید هواپیماهای جنگنده میان خود رقابت کنند، گفت: اعضای اتحادیه اروپا باید در این زمینه با همدیگر همکاری داشته باشند و شاید لازم باشد در برخی حوزه‌های صادراتی مصالحه هایی صورت بگیرد.

سال گذشته پس از آنکه آلمان صادرات هرگونه سلاح را به عربستان سعودی در پی قتل جمال خاشقجی متوقف کرد، فرانسه در این زمینه با آلمان همراهی نکرد.

مرکل در اظهارات هفتگی خود بر اهمیت همکاری‌های برلین-پاریس در قلب اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت: دوستی دو کشور پس از قرن ها مناقشه نظامی میان آنها یک اتفاق بسیار مثبت است.

صدراعظم آلمان افزود: «می خواهیم انگیزه های بسیار بیشتری برای وحدت اروپا ایجاد کنیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار