مدير کل دفتر امور مراتع سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: 200 میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری به منظور مدیریت بهینه منابع طبیعی به سازمان جنگل ها اختصاص یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، بهزاد مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در اولین کارگاه آموزشی کاشت و بهره برداری گیاهان دارویی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶ هزار گونه گیاهان دارویی در کشور وجود دارد که معادل ۲ تا ۳ برابر تنوع گیاهی اروپاست.

وی افزود: خراسان جنوبی جزو چهار استان شاخص از لحاظ تنوع گیاهان دارویی است و آنغوزه در صدر گیاهان دارویی مورد بهره برداری این استان قرار دارد.

بهزاد با بیان اینکه بند ژ. ماده ۳۸ قانون برنامه توسعه ششم این سازمان را ملکف به احیای رویشگاه‌های مرتعی و فرآوری توسعه کرده است، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، ۲۵۰ هکتار باید به رویشگاه‌های مرتعی افزوده شود و سطح زیر کشت گیاهان دارویی را افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور همچنین با بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری به منظور مدیریت بهینه منابع طبیعی به سازمان جنگل‌ها اختصاص یافته است، گفت: از این میزان حدود ۶۰ میلیارد تومان به دفتر امور مراتع و برای اجرای عملیات بیولوژیک، اصلاح و احیا و مناطق قرق تخصیص داده شده است.

نصر آبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبي هم در اولین کارگاه آموزشی کاشت و برداشت گیاهان دارویی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اقلیم مناسب استان و اهمیت گیاهان دارویی در درمان، توسعه کشت این نوع گیاهان در نظر است و حمایت می‌شود.

وی به وجود بیش از ۸۰۰ گونه مرتعی و گیاه دارویی در استان اشاره کرد و افزود: خام فروشی از نقاط ضعف است که فرآوری و

راه اندازی کارخانه‌های داروسازی طب سنتی در دستور کار قراردارد.

نصرآبادی هدف از برگزاری اولین کارگاه آموزشی کاشت و برداشت گیاهان دارویی استان را استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گیاهان دارویی و بررسی مشکلات و ارائه راهکار عنوان کرد و گفت:: متاسفانه بسیاری از گیاهان دارویی به صورت خام صادر می‌شود که برای فرآوری آن باید صنایع و کارخانجات داروسازی طب سنتی، بسته بندی و تهیه عرقیات سنتی و فرآوری محصولات فعال شود.

انتهای پیام/  ط آ

خراسان جنوبی جزو چهار استان شاخص از لحاظ تنوع گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.