مسئول پروژه‌های پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه از در برنامه بودن توسعه پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سعید بابایی مسئول پروژه‌های پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت : تا سال گذشته در چهار سد زاگرس گیلانغرب، شهدای گمنام (تنگ حمام) سرپل ذهاب، جامیشان سنقروکلیایی و سد شرکت پیوند بیستون پارس قصرشیرین پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در دست اجرا بود.

بابایی مجموع ظرفیت این چهار سد برای پرورش ماهی در قفس را تولید سالانه ۶۴۰ تن انواع آبزیان عنوان کرد و گفت : در این سد‌ها ۷۰ باب قفس وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال نصب ۴۰ باب قفس دیگر برای اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در این سد‌ها هستیم.

مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: در سد‌های شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب انواع ماهیان خاویاری و گرمابی پرورش داده می‌شود و در سد‌های دو شهرستان سنقر کلیایی و گیلانغرب ماهیان سردابی شامل قزل آلا پرورش داده می‌شود.

بابایی گفت: امسال علاوه بر پرورش ماهیان خاویاری و گرمابی در سد‌های دو شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب، در نیمه دوم سال مجوز پرورش ماهی قزل آلا در این دو سد نیز گرفته شده است.

مسئول پروژه‌های پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال نزدیک به هزار تن ماهی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس این استان تولید شده، پیش‌بینی کرد: این میزان تا پایان امسال به ۱۳۵۰ تن برسد.

این مسئول گفت: اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در دو سد دیگر استان شامل سد‌های زمکان دالاهو و شرفشاه سنقروکلیایی در برنامه امسال قرار دارد که در حال حاضر مطالعات مربوط به اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در سد زمکان به اتمام رسیده و پروژه وارد فاز اخذ مجوز و اجرا شده است. مطالعات مربوط به اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در سد شرفشاه شهرستان سنقروکلیایی نیز هنوز به اتمام نرسیده و این پروژه سال آینده وارد فاز اجرا خواهد شد.

بابایی سپس از در برنامه بودن اجرای کار‌های مطالعاتی و اخذ مجوز برای انجام پرورش ماهی در قفس در سد داریان پاوه و بند هیروی این شهرستان و همچنین یک پروژه در شهرستان ثلاث باباجانی برای سال آینده خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

در چهار سد کرمانشاه پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در دست اجرا بود

 

برچسب ها: اشتغال ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.