واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی برای تحقق اهداف زیست‌محیطی و ایجاد امکان صادرات این محصول، در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: پس از گذشت کمتر از یک ماه از تولید گوگرد مذاب، با بهره‌برداری از این واحد رکورد دیگری در فعالیت‌های فاز ۱۳ به ثبت رسید.

پیام معتمد به نقش موثر این واحد در حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: تولید گوگرد دانه‌بندی شده بر اساس استاندارد sudic، صورت می‌گیرد.

وی تولید محصولات منطبق با استاندارد‌های معتبر بین‌المللی را عامل تداوم صادرات به بازار‌های جهانی عنوان کرد و ادامه داد: در نخستین ردیف بازیافت گوگرد پالایشگاه فاز ۱۳، کمترین میزان مشعل‌سوزی (فلرینگ) گاز اسیدی از ورود گاز ترش به پالایشگاه تا زمان تولید گوگرد مذاب رخ داد.

همزمان با عملیاتی شدن هر چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣، همه واحد‌های زیست‌محیطی این پالایشگاه نیز در چرخه بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی برای تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، ۲۷٥٠تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

انتهای پیام/ک

راه اندازی واحد دانه‌بندی گوگرد فاز ۱۳ پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.