مدیر عامل مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران گفت: ۹۰ هزار شرکت تامین کننده کالا عضو مرکز ملی شمار گذاری کالا و خدمات ایران هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سید حسین پاریاب، مدیر عامل مرکزملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در همایش آشنایی با استاندارد‌های بین المللی در مدیرت تامین کالا و خدمات (GS۱) (جی اس وان) با بیان اینکه جی اس وان زبان مشترک جهانی در کسب کار و ارائه کالا و تولیدات است، گفت: همایش معرفی جی اس وان تاکنون در ۵ استان کشور در راستای معرفی این استاندارد جهانی برگزار شده است و در بقیه استان‌ها تا پایان تابستان ۹۸ برگزار و پایان می‌یابد.

وی افزود: ۱۱۲ کشور عضو جهانی جی اس وان است که ایران یکی از این کشور‌ها است.

مدیر عامل مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران گفت: ۹۰ هزار شرکت و تامین کننده کالا عضو شمار گذاری کالا و خدمات ایران هستند که ۴۰ در صد این شرکت‌ها از علامت تجاری جی اس وان برخوردار است.

سید حسین پاریاب، با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نوع کالا ایرانی به ۱۷ زبان دنیا برای حضور در بازار جهانی معرفی شد اند ، افزود: این کالا‌ها ها از کیفیت جهانی برخوردار است و برای بازار هدف و رقابت در عرصه‌های فروش جهانی تعرف شده اند.

جلاالدین محمد شکریه، رئیس اتاق اصناف گیلان هم در این همایش گفت: تولیدات تولید گنندگان گیلان توانایی برخورداری از علامت تجاری جهانی جی اس وان را دارد و کالا تولید گیلانی برای برخورداری از سازمان تجارت جهانی از جی اس وان برخوردار می‌شود.

وی افزود: برای اینکه واحد‌های تولیدی از صادرات مطلوبی برخوردار باشند باید بتواند استاندر‌های جهانی تولید را در زمینه برخورداری از جی اس وان رعایت کنند.

رئیس اتاق اصناف گیلان، با بیان اینکه ۳ هزار تولید کننده کالا و خدمات گیلان دارای ایران کد است، تصریح کرد: روزانه ۶ میلیارد تراکنش از ۱۱۵ کشور جهان در زمینه علامت تجاری جی اس وان صورت می‌گیرد که در گیلان هم هزار تولید کننده از بارکد تجاری جی اس وان برخوردارند.

 

انتهای پیام/م.ع

 عضویت۹۰ هزار شرکت تامین کننده کالا  در مرکز شمار گذاری کالا و خدمات ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.