عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مراکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی موجود پاسخگوی نیاز شیراز نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه مراکز ماده ۱۶ ایجاد شده با همکاری شهرداری شیراز، پاسخگوی جمعیت آسیب‌دیدگان اجتماعی این کلانشهر نیست، و ظرفیت کمپ ماده ۱۶ شهر شیراز در حال حاضر تنها ۲۴۰ نفر است که پاسخگوی جمعیت حدود هزار معتاد متجاهر و بی‌خانمان موجود در شیراز نیست.

وی کمبود اعتبارات را از مشکلات سد راه ساماندهی معتادان متجاهر و آسیب دیدگان اجتماعی دانست و افزود: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تهران مقرر شد ظرفیت کمپ ماده ۱۶ از ۲۴۰ نفر به ۷۰۰ نفر افزایش یابد و کمپ ۱۰۰ نفره‌ای نیز برای زنان ایجاد شود.

دودمان با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۳۳۱ آسیب دیده اجتماعی به شکل تدریجی جذب مراکز ماده ۱۶ شده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ آسیب دیده اجتماعی با مشارکت شهرداری شیراز به مراکز ماده ۱۶ و سایر مراکز ایجاد شده هدایت شده‌اند که ۴۸۰ نفر آنان کودک کار بوده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز موظف است با همراهی سایر دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی نسبت به شناسایی و جمع آوری و تحویل آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز ماده ۱۶ اقدام کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت این کمپ، اضافه کرد: با تلاش شورای شهر و شهرداری شیراز دو گرم خانه با ظرفیت حدود ۱۵۰ نفر راه‌اندازی و به مرحله بهره‌برداری رسید که امکان استقرار افراد بی‌خانمان متناسب با ظرفیت آن‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام/ت

پاسخگو نبودن اردوگاه ساماندهی آسیب‌دیدگان در شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار