برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشست بررسی آمار آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم شیراز، گفت: فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و قرآنی نهاد انسان و جامعه را به سمت دوری کردن از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های احتمالی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق برنامه‌هایی پیش بینی شده است، افزود: اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌های خیابانی، اختصاص یک سانس سینما به کودکان مناطق محروم شیراز و اهدا کتاب به مدارس این مناطق، برگزاری جام باشگا‌های کتابخوانی در مدارس مناطق محروم و حاشیه ای، موسیقی خیابانی و پخش فیلم همزمان با سینما‌ها در پارک‌ها از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این مناطق است.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز هم در این نشست گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی آمار خوبی نیست، اما امید داریم با کمک هم آمار را کاهش دهیم و از وضعیت نامطلوب به وضعیت مطلوب برسیم.

یوسف آفرینی با بیان اینکه می‌بایست روش‌های علمی را جایگزین شیوه‌های سنتی مقابله با آسیب‌های اجتماعی کرد، اظهارداشت: آمار نشان می‌دهد درصد زیادی از بهبود یافتگان آسیب‌های اجتماعی که زمان زیاد و هزینه بالایی صرف بهبود آن‌ها شده به راحتی به شرایط پیشین مثلا اعتیاد ریزش می‌کنند و انرژی و پول زیادی که برای آن‌ها هزینه شده از دست می‌رود.

آفرینی با تاکید یر اینکه هنر باعث کاهش افسردگی بهبودیافتگان می‌شود افزود با اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی می‌توان در به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کرد.
انتهای پیام/ر

برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار