معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری و یکی از هم‎دستان وی، دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند‌.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در روز سه شنبه ۱۸ دی ماه سال جاری، نیرو‌های دستگاه امنیتی با حضور در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، بهزاد ابراهیمی معاون امور معادن و صنایع معدنی این اداره را دستگیر کردند.

بعد از انتشار اولیه خبر در فضای مجازی، روابط عمومی این دستگاه با عجله و ناشی‌گری این خبر را تکذیب و ابراز بی‌اطلاعی کرد، اما پنج شنبه ۲۰ دی، دادستان استان در مصاحبه‌ای این خبر را تأیید و اعلام کرد: نامبرده به جرم «اخذ رشوه، جعل اسناد و تضییع بیت‌المال» دستگیر شده است.

بررسی‌های بیشتر نشان داد؛ ابراهیمی از معتمدین سید نعیم امامی مدیرکل صمت استان، با عدم اجازه به همکاران و دیگر زیرمجموعه برای دسترسی به سامانه کاداستر جهت صدور مجوز و جعل اسناد، اقدام به گرفتن رشوه از متقاضیان برای صدور مجوز معدن یا باج‌گیری از معدن‌داران کرده است.

سید نعیم امامی مدیرکل صمت در واکنش به خبر دستگیری وی در شورای معاونین روز چهارشنبه ۱۹ دی اعلام می‌کند که استعفای خود را به تهران تقدیم کرده است.

با فشار رسانه‌ها و افکار عمومی، روابط عمومی اقدام به برگزاری نشست خبری می‌کند و امامی با دستپاچگی و برای فرار از پاسخگویی از تمامی اتفاقات ابراز بی‌اطلاعی می‌کند، اما شواهد حاکی از آن است که وزیر صنعت شدیداً از عملکرد امامی ناراضی و عصبانی است و دست به تغییر نامبرده خواهد زد.

حجم خرابی‌های به بار آمده به حدی است که محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حاضر به حمایت از هم‌حزبی خود نشد و نعیم امامی پایانی عبرت‌انگیز پیدا کرد.

برخی شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که زمان کوتاهی تا پایان حکم امامی بیشتر نمانده است.

در جدیدترین خبر از این پرونده، امروز نیز یکی از کارشناسان معاونت امور معادن (آقای اس) در ارتباط با این پرونده دستگیر شده است.
 
منبع: تسنیم

انتهای پیام/ش

معاون اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری بازداشت شد

برچسب ها: امور معدنی ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار