رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز از مشاهده و ثبت پرنده شکاری کورکور بال سیاه (Black kite) در این شهرستان البرز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اکبر کشت پرور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز با اشاره به مشاهده و ثبت پرنده شکاری کورکور بال سیاه دراین شهرستان گفت: این پرنده از رسته شاهین سانان و تیره قوشیان و بسیار کمیاب است که به تازگی جوجه آوری آن در ایران مشاهده شده است.

کشت پرور افزود: کور کور پرنده ای است شکاری که به وسیله اندازه کوچک، رنگ سفید و روشن و سیاهی روی شانه هایش از سایر کورکور‌ها قابل تشخیص است.

وی اضافه کرد: طول بدن این پرنده بین ۳۳ تا ۴۰ سانتیمتر است، جلوی پیشانی و گونه هایش سفید رنگ و یک خط ابرویی سیاه روی چشمانش دیده می‌شود سرش بزرگ و جغد مانند ورنگ چشمش قرمز و رنگ پاهایش و منقارش زرد رنگ است.

کشت پرور گفت: کور کور بال سیاه از لاشه‌ها و غذا‌های پرندگان دیگر مانند حواصیل و باکلان‌ها و نیز از حشرات، خزندگان، پرندگانو پستاندان کوچک تغذیه می‌کند.

وی افزود: کور کور بال سیاه پرنده‌ای است مهاجر و از جمله پرندگانی بوده که روزگاری در ایران نسبتا فرآوان دیده می‌شد، اما در حال حاضر وضعیت این پرنده نامشخص است هر چند که در مناطق خاص تعدادی از آن‌ها به چشم می‌خورد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز اضافه کرد: این پرنده بومی جنوب غرب عربستان است، ولی در مناطق عمان، عمارات متحده عربی، ترکیه، فلسطین نیز دیده می‌شود و در ایران نیز به صورت سرگردان مشاهده شده است.

به گفته کشت پرور، کورکور جزء پرندگانی است که مثل دلیجه در آسمان به طور ثابت و درجا بال می‌زند و یکباره بر روی طعمه فرود می‌آید و جزء شکارچی‌های کمیاب ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ک

کور کور بال سیاه از لاشه‌ها و غذا‌های پرندگان دیگر تغذیه می کند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار