بر اساس نظرسنجی موسسه پیو، میزان رضایت از عملکرد و اعتماد به گفته‌های رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز سومین سال ورود او به کاخ سفید رو به کاهش است.

نظرسنجی پیو: رضایت از عملکرد و اعتماد به حرف‌های ترامپ رو به کاهش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی جدید موسسه پیو، نه تنها مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در سمت ریاست جمهوری رضایت پایینی دارند، بلکه بسیاری از آن‌ها درباره صحت گفته‌های او نیز مردد هستند.

در خلاصه نتایج این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، آمده است: نزدیک به ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۵۸ درصد) می‌گویند آن‌ها به گفته‌های ترامپ در مقایسه با روسای جمهور قبلی اعتماد کمتری دارند. میزان بی اعتمادی به گفته‌های رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن گذشته ۵۴ درصد و در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ اندکی پس از آغاز ریاست جمهوری او ۵۱ درصد بود.

بر اساس نظرسنجی پیو آخرین میزان رضایت از عملکرد ترامپ ۳۷ درصد بدست آمد که به طور نسبی در طول دو سال ابتدای ریاست جمهوری او ثابت بود. ترسیم گراف مربوط به میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور آمریکا یک خط افقی با میزان نوسان اندکی را نشان می‌دهد که در مقایسه با نوسانات زیاد دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، بوش پدر و بوش پسر، بیل کلینتون و باراک اوباما، روسای جمهور پیشین آمریکا، نشان دهنده نظر ثابت مردم درباره عملکرد شغلی او است.

نظرسنجی موسسه پیو در بیست و هفتمین روز از تعطیلی دولت فدرال آمریکا منتشر شد. تعطیلی‌ای که به نظر نمی‌رسد رئیس جمهور و دموکرات‌های کنگره به دنبال ایجاد توافق درباره آن باشند. این وضعیت همچنین موید آن است که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به شدت مشتاق مبارزه با هم هستند. در مقایسه با رقم ۶۳ درصدی سال گذشته، امسال ۷۰ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند از سران این حزب می‌خواهند در مقابل رئیس جمهور بایستند. بر اساس نظرسنجی پیو ۵۱ درصد از جمهوری‌خواهان نیز اعلام کردند ترامپ باید در مقابل دموکرات‌ها بایستد که این رقم سال گذشته ۴۰ درصد بدست آمد.

تعطیلی دولت آمریکا که از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شد، امروز وارد بیست و نهمین روز خود می‌شود. این طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره بر سر تأمین بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، دولت آمریکا تعطیل شد. ترامپ در نخستین نطق تلویزیونی خود درباره تعطیلی دولت باز هم با بیان اظهاراتی تکراری، اعلام کرد دموکرات‌ها عامل اصلی تعطیلی دولت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار