به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فر در نشستی با رئیس و کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی عمده کار روابط عمومی تبلیغات است افزود: روابط عمومی ای موفقتر است که بتواند به شیوهای درست با مخاطبان، افکارعمومی و سازمان ارتباط برقرار کند.
وی با ضروری دانستن اصلاح برخی شیوهها در فعالیت روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: از آن جا که فعالیتهای تبلیغی بخش محسوس کار روابط عمومی میباشد تبلیغات درست و به جا میتواند به روشن شدن افکار عمومی کمک کند.
معاون سواد آموزی استان به دو چالش مهم حوزه سواد آموزی استان اشاره نمود و ادامه داد:کمبود شدید نیروی انسانی کیفی و منابع اعتباری دو مانع جدی برای مبارزه با بی سوادی در استان میباشد.
دانش فر بیان داشت: می توان بر بسیاری از چالشها و کمبودها با کمک فعالیتهای تبلیغی روابط عمومی، حوزه رسانهای و صداوسیمای مرکز بوشهر فایق آمد.
وی خواستار جایگزینی نگاه چند جانبه گرایی به جای یک طرفه محوری در خبررسانی روابط عمومی شد و عنوان کرد:اگر فعالیت اطلاع رسانی روابط عمومیها بر پایه چند جانبه گرایی با نقش مخاطب، افکار عمومی، کارکنان، مسئولین سازمان و عموم مخاطبان چند سویه باشد میتواند از آسیبها جلوگیری کند.
معاون سواد آموزی استان با توصیف روابط عمومی به عنوان یک پل ارتباطی مناسب بین مدیریت، کارکنان و عموم مخاطبان یک دستگاه اداری، افزود:روابط عمومی باید طرح ها، پیشنهادها ونظرات مجموعه اداری- کارشناسی را در قالب خبرهای تحلیلی برای کمک در تصمیم سازی و تصمیم گیری درست مدیریت عالی دستگاه فرهنگی استان منتقل کند.
دانش فر افزود: در استان بوشهر به هسته سخت سواد آموزی رسیده ایم، زیرا ۳ درصد باقی مانده بی سوادان جزو افرادی هستند که به دلیل سن بالا و مشکلات شغلی برای باسواد شدن به شدت مقاومت میکنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با سخت توصیف نمودن کار برای با سوادی یک فرد بی سواد، بیان داشت: فعالیتها در حوزه سوادآموزی بدلیل مخاطبان نامشخص بسیار سخت از کار در مدارس میباشد.
مجید اجرایی افزود: در مدارس دانش آموز، کلاس و همه لوازم آموزش مهیا است و کافیست تا معلم برای تدریس در کلاس حاضر شود؛ حال آن که در سوادآموزی نه سوادآموز معین و نه کلاس مشخص است.
وی با بیان اینکه استان ظرفیتهای زیادی برای یاری رسانی تبلیغی به حوزه سواد آموزی دارد؛ گفت: صداوسیمای مرکز استان میتواند با تبلیغات صحیح برای روی آوری بی سواد به کلاسهای سوادآموزی به طور جدی ورود نماید.
انتهای پیام/م