مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه گفت: سواد مانند نور و روشنایی است و دیدگاه ما به باسوادی صرفاً نباید اینطور باشد که منتهی به اشتغال شود.

سواد مانند نور و روشنایی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر احمدی در نشست با آموزش دهنده‌های سواد آموزی گناوه گفت: تلاش و همراهی شما در با سواد کردن کسانی که موفق نشده بودند در مدارس روزانه کسب سواد کنند قابل تحسین است.

وی افزود: تشکیل نهضت سواد آموزی در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۵۸ به تشخیص امام رحمة الله علیه ضروری دانسته شد و دستور به تاسیس آن دادند و در واقع تأسیس نهضت سوادآموزی نعمتی بزرگ بود که امام در راه باسواد کردن مردم اقدام به آن کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه یادآور شد: تمام روستا‌های شهرستان گناوه شرایط تحصیل دانش آموزان را به صورت روزانه دارند و در کنار آن مدرسه شبانه روزی با امکانات لازم وجود دارد و برای تحصیل در شهرستان گناوه هیچ دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت.

احمدی تصریح کرد: خوشبختانه هر روز شاهد درصد کمتری از بی سوادی در کشور هستیم که این نتیجه تلاش‌ها و اهمیت دادن همه جانبه به این مقوله مهم است.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب به دلیل نبودن امکانات کافی، مشکل راه‌ها و فاصله روستا‌ها تا شهر تعداد بیسوادان در سطح کشور بالا بود و بیسوادی مانند امروز در افراد مسن نبود بلکه اغلب جوانان و نوجوانان ما بی سواد بودند، ولی به لطف انقلاب اسلامی بسیاری مشکلات رفع و زمینه تحصیل برای همگان مهیا شد.

احمدی بیان داشت: باید در تلاش باشیم که در ابتدا افراد را باسواد کنیم و بعد خود آن‌ها به فکر ارتقاء سواد باشند و سواد را به صورت تخصصی ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه افزود: یک پدر و مادر باسواد می‌تواند مسیر زندگی فرزندان، خانواده و حتی جامعه را تغییر دهند و این برگرفته از سواد و تفکرات آن والدین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه گفت: در شهرستان گناوه دوره سوادآموزی ۳۳ نفر تحت پوشش، دوره انتقال ۴۰ نفر تحت پوشش، دوره تحکیم ۱۰ نفر تحت پوشش و طرح خواندن با خا نواده ۹۳ نفر را تحت پوشش سوادآموزی قرار داده است.

در پایان این نشست از ۱۷ آموزش یار نهضت سواد آموزی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه ما به باسوادی صرفاً نباید اینطور باشد که منتهی به اشتغال شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.