امام جمعه خوی گفت:اراده و خواست توده مردم عامل اصلی تحقق انقلاب اسـلامی بـود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی شکوری امام جمعه خوی ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی این شهرستان  بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا به ویژگی‌ها و مشخصات انقلاب اسلامی اشاره کردوگفت: تحول عمیق و بنیادی درارزش‌ها، اصول، مبانی اعـتقادی و اجـتماعی در مـردم، نقش اساسی آحاد مردم در شکل گیری، استـمرار و گسـتـرش انقـلاب اسـلامـی، اراده و خواست توده مردم عامل اصلی تحقق انقلاب اسـلامی بـود.
 

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی یـک تحول و حرکت مستمر است نه حادثه‌ای دفعی تصادفی، مدیریت و تدبیر رهبری و عبور دادن انقلاب از بحران‌ها نقـش کلیـدی داردونقش محوری اعتقاد و باور‌های دینی مردم به اهداف و آرمانها را از جمله ویژگی ها و مشخصات دیگر انقلاب اسلامی بیان کرد.

اهداف و آرمان‌های سیاسی انقلاب اسلامی ایران

خطیب نماز جمعه خوی درادامه سخنان خود اهداف و آرمان‌های سیاسی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: نظام سازی، تامین رضایت مردم، آزادی مردم، استقلال همه جانبه کشور و سیاست نه شرقی و نه غربی در ارتباطات خارجی و بین المللی از جمله اهداف و آرمان‌های سیاسی انقلاب اسلامی می‌باشند که با بهترین وجه صورت گرفته است.

وی حذف کردن نظام اسـتبدادی و ایجاد حکومت دینی مردم سالار، بهره گیری از شورا و تعاون در مدیریت امور کشور، مبارزه و مقابله جدی با سلطه جویی و سلطه پذیری، ایجاد امنـیت داخلـی و مـقابلـه بـا سانسور و تجسس مگر به حکم قانون را از جمله اقدامات انقلاب در زمینه نظام سازی برشمرد.

حجت الاسلام شکوری با تسلیت ایام فاطمیه نیزگفت: مقام و عظمت آن بزرگوار در حدی است که باید عموم مردم به ویژه خواهران در گرامیداشت ایام فاطمیه و عرض ارادت به محضر مقدس آن حضرت همانند سال‌های گذشته نهایت تلاش را داشته باشند.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.