معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صعنت و معدن استان آذربایجان غربی از تشکیل ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۱۸ میلیارد ریال دراستان خبر داد.

تشکیل ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در آذربایجان غربیعلیرضا محمودی معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صعنت و معدن استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت:در راستای مصوبات ستاد تنظیم بازار و مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در سال جاری ۵۰ فقره پرونده در این زمینه ایجاد شده است که ۱۸ پرونده به شهرستان ارومیه است.

وی با اشاره به محکومیت پرونده‌ها ادامه داد: در شهرستان ارومیه میزان محکومیت پرونده‌ها ۱۶ میلیارد ریال و در شهرستان‌ها ۲ میلیارد ریال است.

محمودی گفت: عمده مواردی که پرونده‌های تخلف را در سطح استان تشکیل می‌دهند عبارتند از: برنج خارجی، شکر، روغن موتور و لاستیک خودرو، انواع شوینده‌ها، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات و پکیج و... می‌باشد.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از انبار‌ها و سردخانه‌ها گفت: از مجموع یک هزار ۴۷ انبار و ۳۲۹ سردخانه در آذربایجان غربی ۳هزار و ۲۹۳ مورد بازرسی صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۱۱۷ پرونده به ارزش ریالی ۷۹۴ میلیارد ریال با عنوان احتکار شده است.

محمودی با اشاره به طرح سامان دهی و جامع انبار‌ها گفت: اجرای طرح ساماندهی و جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و بازرسی میدانی از انبار ها‌ی مربوط به ۲۲ قلم کالا است که از اول شهریور ماه سال جاری در حال انجام است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صعنت و معدن گفت: در شرایط کنونی اولویت برنامه‌های ما بحث احتکار است که مبارزه با احتکار و گران فروشی در اولویت برنامه‌های حوزه نظارت و بازرسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/م

لزوم رسیدگی به پرونده های احتکار در استان آذربایجان غربی

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.