معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی مقطع متوسطه اول استان بر لزوم توسعه عدالت آموزشی کیفی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید کمایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی مقطع متوسطه اول استان با بیان اینکه عدالت آموزشی جزء برنامه‌های محوری آموزش و پرورش است، گفت: عدالت آموزشی از جنبه کمی که با هدف ایجاد فرصت برابر دسترسی به آموزش دنبال می‌شد جای خود را به عدالت آموزشی در بعد کیفی داده است.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی در بعد کمی در کشور ما با موفقیت‌های بسیار خوبی همراه بوده است اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان‌های بین المللی همچون یونسکو و آمار‌های ارزیابی شده داخلی، عدالت آموزشی بعد کمی آن در کشور ما توسعه پیدا یافته است.

کمایی با تأکید بر لزوم توجه به بُعد کیفی عدالت آموزشی افزود: توجه نکردن به بحث عدالت آموزشی در بعد کیفی آن سبب فاصله گرفتن آموزش و پرورش از استاندارد‌های آموزشی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان یکی از بخش‌هایی که می‌تواند کمک شایانی به بحث گسترش عدالت آموزشی کیفی داشته باشد را گروه‌های آموزشی دانست و بیان کرد: گروه‌های آموزشی در راستای بسترسازی و ایجاد عدالت آموزشی کیفی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه یادگیری در معنای امروزی یک فرایند موقعیت محور است اذعان داشت: رویکرد‌های مهمی همچون درس پژوهی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و روایت پژوهی با هدف انتقال تجربه‌های مفید معلمان باید در دستور کار گروه‌های آموزشی قرار گیرند.

جمشید کمایی بررسی نحوه اصلاح و بازنگری در روند فعالیت‌های تعلیم و تربیت را یکی از وظایف گروه‌های آموزشی برشمرد و تصریح کرد: گروه‌های آموزشی باید به جایگاه واقعی خود در تصمیم گیری‌های آموزشی برسند.

وی با تأکید بر اینکه باید بحث سواد خواندن دانش آموزان در گروه‌های آموزشی مورد توجه بیشتری قرار گیرد، گفت: اهمیت خواندن هم در مبانی دینی و هم در اصول آموزشی همواره مورد تأیید و تأکید بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه تفکر، استنباط، تفسیر و ارزیابی در سواد خواندن نقش اساسی ایفا می‌کنند، بیان داشت: توجه به این ۴ عنصر مهم موجب پرورش مهارت‌های خوانداری در بین دانش آموزان خواهد شد.

کمایی در پایان با اشاره به لزوم توجه گروه‌های آموزشی به آزمون‌های عملکردی اظهار کرد: باید روش سنجش عملکردی که با هدف بررسی عملکرد فرایندی دانش‌آموزان و میزان بهره گیری دانش آموز از دانش فراگرفته شده دنبال می‌شود، مورد توجه گروه‌های آموزشی قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

لزوم تدوین برنامه‌های آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.